Sokasodnak az alkalmazott nélküli boltok, ezekben általában high-tech kamerák segítségével azonosítják az alkoholos italokat vásárló emberek életkorát. A rendszer működőképesnek bizonyul, ugyanis a hagyományos boltok is kacérkodnak a „kormeghatározó” technológia telepítésének gondolatával. Nagy brit szupermarketek – köztük az Asda, a Co-op és a Morrisons – teszt jelleggel életkor-ellenőrző kamerákat szereltek az önkiszolgáló pénztárokhoz. Ha a vásárló jóváhagyja, akkor a kamera „beszkenneli” az arcát, majd egy adatbázison „megedzett” algoritmus megpróbálja meghatározni az életkorát – írja a Store Insider.
Gyorsabb, gördülékenyebb vásárlás
A szoftver egyébként nem a hagyományos arcfelismerésen alapszik, hanem a betáplált adatbázist alapul véve igyekszik összepárosítani a vásárlók arcát a rendelkezésére álló, hitelesített, anonim arcokkal. Amennyiben a szoftver úgy ítéli meg, hogy a vásárló elmúlt 25 éves, jóváhagyja a korhatáros termék fizetési kérelmét – ellenkező esetben be kell mutatni a személyi igazolványt a személyzet egyik tagjának. Ha sikerrel zárul a teszt, a szupermarketek több üzletbe is beépítik a kamerákat.
A technológiát a Yoti nevű vállalat fejlesztette ki azzal a céllal, hogy felgyorsítsa az önkiszolgáló kasszák folyamatait és enyhítse a személyzet segítségére várakozó vásárlók frusztrációját.