A Szilícium-völgyben minden napra jut egy észbontó ötlet, és mindegyik mögött áll egy startup. Az újító gondolatok sok esetben lényegi pontja, hogy úgy kapjunk meg egy szolgáltatást, hogy szinte a kisujjunkat se kelljen megmozdítanunk. A Jupiter nevű projekt valami ilyesmit álmodott meg számunkra.
Nem rendelheti meg csak úgy akárki
Az élelmiszer házhozszállítást célul kitűző szolgáltatást az Y Combinator nevű cég találta ki. Nem csupán megrendelni lehet náluk a bevásárlólistás ételeket, mely alapján házhoz hozzák a termékeket – ezt már kitalálták mások –, be is pakolják őket a hűtőbe és a kamrába.
Sőt, aki a Jupiterrel akar szállíttatni, át kell esnie egy „ellenőrzésen”, ahol megvizsgálják, megfelelően gondolkozik-e a szolgáltatást illetően. Ez egy beszélgetés és egy igényfelmérés arról, milyen típusú élelmiszereket fogyaszt a vevő, és milyen tárolási kapacitása van.
A Jupiter elődje, a Talar nevű szolgáltatás már tavaly augusztus óta működik. A kiszállítási díj 10 dollár volt, ezen felül a bevásárolt termékek árának 10 százalékát is elkérte a cég. A Jupiternél annyi a változás, hogy itt 2 „csomag” közül lehet választani. 2 hetente egy bevásárlást 25 dollárért vagy havi négyet 45 dollárért. Azt egyelőre nem tudni, hogy a plusz tíz százalékos levonás is marad-e, az viszont biztos, hogy borravalót nem kell adni egy szállítónak sem.
A túltermelés ellen küzdenek
A Jupiter, mely hivatalosan áprilisban tervezi az indulást, büszke rá, hogy ez lesz az első olyan házhoz szállítási szolgáltatás, mely a túltermelés ellen küzd. Egyrészt újrahasznosítható anyagokban szállítanak, másfelől minden szállítás alkalmával felmérik a megrendelő igényét. Az elbeszélgetés alkalmával kiderül, mik azok a termékek, amiket nagyon szeretnek, és biztosan fogyasztani fognak a jövőben, s mi az, ami rendre a kukában végzi.
A Jupiter tehát egyfajta „élelmiszertanácsadó”, mely személyre szabva szállítja házhoz a kívánt termékeket.
Egyelőre San Franciscóban, Palo Altóban, Menlo Parkban és Oaklandben tervezik elindítani a szolgáltatást.
(Via)