Úgy tűnik, két hónappal az év vége – és a karácsony, a Black Friday közeledtével – , amikor a boltokban napokon belül az ünnepi készülődésre kell váltani, nőtt az eladóhiány – írja a blokkk.com, megjegyezve, hogy szinte minden nagyobb lánc honlapján karrierlehetőséget találhatunk.
Megnézték, hogyan változtak a legnagyobb láncok álláshirdetései egy év alatt. Mint írják, egy év távlatában a járványhelyzettel is összefüggésben hullámzik ugyan az eladókeresés, a meghirdetett álláshelyek száma, de összességében felfelé ívelnek a mutatók.
A táblázat szerint míg 2020 szeptemberében az Aldi 61, addig idén ősszel 108 álláshirdetést adott ki, a Lidl tavaly ilyenkor 83 hirdetést futtatott, szemben a mostani 130 pályázattal. De az egy évvel korábbihoz képest nőtt a hirdetések száma az Auchan, a Penny, a Spar és a Tesco áruházakban is. Az iparcikkes piacot tekintve is jelentkezik már az eladóhiány, több álláshirdetést adott ki a Decathlon, a Media Markt, vagy például a DM és a Rossmann is.
Európában nemcsak itthon, máshol is nagy az eladóhiány, az EURES uniós foglalkoztatási portálon 3,6 millió álláshelyet hirdetnek. A bolti eladó kulcsszóra közel 107 ezer álláshely ugrik be. Ez nagyságrendjét nézve már jócskán a járvány előtti szint felett mozog. A szomszédos Ausztria közel 7 ezer álláshelyet kínál a kereskedelemben dolgozni szándékozóknak. A német boltos álláshelyek száma 55 ezer felé közelít.