A globális divatipart hidegzuhanyként érte a koronavírus, ennek ellenére arra számítanak, hogy a két évvel ezelőtt produkált számokat még az idei év végéig valamilyen szinten utolérik – az igazi fellendülés azonban jövőre várható. Míg tavaly 20 százalékkal csökkentek a bevételek, addigra a jövő évi szezon előrejelzései már 3-8 százalékos bővülést mutatnak. A nagy nyertesek viszont továbbra is azok lesznek, akik jelenleg is a top kategóriába tartoznak – ilyen például a Hermés, a Deckers vagy a Nike, ugyanis megtehetik, hogy a fenntarthatóság és új üzleti modellhez igazítsák működésüket – írja a Napi.hu.
Hiányoznak az ázsiai turisták
Ez a jövő évi fellendülés egyenetlen lesz – állítja Anita Balchandani, a McKinsey EMEA-ruházat- és luxusipari vezetője. A “nem luxuscikkek” eladásai Kínában és az Egyesült Államokban a 2019-es szint felett zárhatnak majd, ám Európa jövőre vagy később fog csak helyreállni. Erre leginkább az ázsiai turisták elmaradozása a magyarázat, ez a trend még 2-3 évig is kitarthat.
A Budapest Fashion & Tech Summit divatipari konferenciáján az ázsiai piac fontosságáról beszélt Baldaszti Péter, a Nanushka társalapítója is, elárulta: jövőre új üzletet nyitnak Miamiban és Sanghajban is, sőt, a tavalyi 21 millió eurós bevétel után idén a 33 millió eurós rekordbevételt is elérhetik.
A luxusszektor pörög Kínában, utazás híján most erre költenek belföldön. Ez a szegmens az év végére plusz 70-90 százalékos többlettel is zárhat.
Magasabb árak, kevesebb akció
Az talán már nem meglepő, hogy a divatiparban is áremelésre kell számítani: a vezetők 67 százaléka körülbelül 3 százalékos áremelkedésre számít és 14 százalékuk 10 százalékot is meghaladó növekedéssel kalkulál 2022-ben. Ha az nem lenne elég, hogy több pénz kerül ki a pénztárcánkból, még olyan jelentős akciókra sem számíthatunk, egyre kevesebb kedvezményt kínálnak a boltok.