A világ nagy ruhaipari márkái egyre inkább elfordulnak az olcsó ázsiai gyártási központoktól, mivel a világjárvány miatt drágult a szállítmányozás – írja a Napi.hu. Ezenfelül folyamatosan emelkednek az alapanyagárak. Ezek együttesen oda vezetnek, hogy vagy hiány lesz az elkövetkezendő hónapokban, vagy jelentős drágulás.
A szállítmányozás nehézségei miatt az olasz Benetton közelebb hozza a termelést hazájához, és növeli a gyártást Szerbiában, Horvátországban, Törökországban, Tunéziában és Egyiptomban. 2022 végétől ezzel együtt felére csökkenti az ázsiai termelését is. Minderről Massimo Renon vezérigazgató nyilatkozott, aki hozzátette, hogy a jelenleg tapasztalható gondok már az ellátást fenyegetik.
A Hugo Boss szintén erre törekszik, ahogyan a Zara is, de például a Lululemon, a Gap és a Kohl’s a készletek fogyásának elkerülése végett a légi szállítást mellett döntött. Annak ellenére, hogy egy teljes tengeri konténernyi áru légi úton történő szállítása több, mint nyolcszor drágább.
Azok a kereskedelmi szereplők, akik úgy határoznak, hogy a gyártást közelebb viszik a piacaikhoz – vagyis szakszóval a “nearshoring”-ot választják -, várhatóan nem térnek vissza Ázsiába és a távolabbi gyártóhelyekre a közeli jövőben. Az ezzel járó beruházások nem érnék meg, ha néhány hónapon vagy éven belül váltanak.