Szeptembertől a DM boltjaiban zöldre színezik azon termékek polci árcímkéjét, amelyek környezetbarát vonatkozással és azt igazoló logóval rendelkeznek – így szeretnék megkönnyíteni a választást, s felhívni a figyelmet azokra a kis lépésekre, amelyeket vásárlóik a mindennapokban megtehetnek.
Segítség a vásárlóknak
“Döntési folyamatainkban fontos szerepe van a fenntarthatóságnak, a környezeti, társadalmi és a gazdasági aspektusok figyelembevétele megjelenik a vállalat folyamataiban, a szolgáltatások fejlesztésében. Nemcsak saját tevékenységünk optimalizálásán munkálkodunk, de felelősséget érzünk abban is, hogy a vásárlók figyelmét felhívjuk a választási lehetőségekre. Már azzal is sokat tehetünk, ha kipróbálunk egy-egy környezetbarát tisztítószert, megnézzük, hogy a csomagolás újrahasznosított-e, a felhasznált papír honnan származik” – írják a közleményben.
A bevásárlásainkat intézve azonban nem mindig könnyű minden szempontra figyelni, nem feltétlenül ismerünk minden fenntarthatósági logót, jelzést. A vásárlók döntéseit szeretnék segíteni a zöld színű árcímkék bevezetésével.
A címkét azon termékeknél tüntetik fel, amelyek rendelkeznek valamilyen fenntarthatósággal kapcsolatos minősítéssel, logóval.
A figyelembe vett logók listája a Denkstatt Hungary Kft. fenntarthatósági szakértőinek ajánlásával készült.
Széles kínálat
A termékkínálat kialakításakor is figyeltek arra, hogy a betérők minél szélesebb szortimenttel találkozzanak, a vásárlók számára leginkább a konkrét termékeken keresztül érzékelhető a fenntarthatóság: bio, környezetbarát és natúr termékek széles választékát kínálják. Saját márkás termékeik fejlesztésénél is kiemelt szerepe van a fenntarthatósági szempontoknak. A vásárlóknak a széles termékkínálaton felül a zöld címkék most újabb segítséget nyújtanak, hogy környezetbarát alternatívát találjanak hétköznapi döntéseikhez.
A Mindig megéri árképzési stratégiával is a fenntarthatóságot képviselik, és a tudatos fogyasztás mellett teszik le a voksukat: négy hónapon át nem emelik az árakat, így a vásárlóknak nem kell az akciókat figyelni, és feleslegesen árut felhalmozni, valóban akkor vásárolhatnak, amikor arra szükségük van.
A tudatos vásárlás fontosságára is gyakran felhívják a figyelmet, Kezdd kicsiben a háztartásodban! elnevezésű zárt Facebook csoportot működtetik, ahol termékajánlatokkal és tippekkel is segítik a felelős döntéseket, a környezetbarát életmód népszerűsítésében szakértő civil partnerekkel dolgoznak együtt.