A Nike ugyanis indítványozta arculati elemei közül a legfontosabbak jogának levédését, a digitális térben történő használathoz – írja a Kriptoakademia.hu.
Így egyértelműsítik, hogy a Just do it jelmondat, a pipa logó, az Air Jordan márkanév, valamint a Jumpman kosárlabdás logó ebben a közegben is kizárólag a céghez tartozik.
Az amerikai szabadalmi hivatal oldalán feltűnt dokumentumok alapján úgy néz ki, a Nike a ruházati cikkektől kezdve, a különböző kiegészítőkön át, egészen az általa gyártott sportszerekig tervezheti virtuálisan is piacra dobni saját termékeit.
A világmárka digitális térben történő terjeszkedésére utalnak azok az álláshirdetések is, melyeket a vállalat saját oldalán tett közzé. Ebben virtuális dizájnerek jelentkezését várják, akiknek első számú feladata lesz a Nike brand virtuális közegben történő megjelenítése.
A szabadalmi eljárás akár 6 hónapig is elhúzódhat, így valószínűleg csak ezt követően lehet majd számítani az első Nike által jegyzett NFT-k, vagy digitális kiegészítők megjelenésére.