Drágult az alapanyag, az áram is, sőt a megfelelő, szakképzett munkaerőből is hiány van. Kolonics Zoltán, az év cukrászdájának választott Málna The Pastry Shop tulajdonosa szerint a színvonal megtartásának érdekében további áremelésre lehet számítani.
„Nálunk nem fordulhat elő, hogy olcsósítjuk a termékeket. Ugyanazt a madagaszkári vaníliát, belga csokoládét, brontei pisztáciát használjuk ezután is, tehát, ha nem szeretnénk ráfizetéssel működni, akkor ezt bele kell kalkulálni az árakba. De nem csupán az alapanyagokról van szó. Mivel ipari áramot használunk, több mint 200 százalékos áremelkedés következett be az elmúlt időszakban” – árulta el Kolonics Zoltán a Világgazdaságnak.
Eddig nagyjából 20 százalékkal kellett növelniük az áraikat. Bár csak az alapanyagok esetében 40 százalékos növekedést tapasztaltak, most még várnak abban reménykedve, hogy stabilizálódik a helyzet, viszont ha nem így történik, muszáj lesz újból emelniük.
A Málna négy évvel ezelőtti nyitása óta egyébként folyamatosan nő a vendégköre, a tulajdonos szerint még a világjárvány alatt sem tapasztaltak visszaesést, amit a stabil minőségnek tulajdonít.
Probléma a munkaerőhiány, négy éve nem találnak pultost
A Gerbeaud egykori főcukrásza elmondta azt is, hogy nagy problémát jelent a szakképzett munkaerő hiánya, jelenleg két megbízható cukrásszal dolgoznak együtt, de pultost már négy éve nem találnak, előtte három évig ketten intéztek minden folyamatot.
A Málna szinte mindenért euróban fizet, mert a legtöbb alapanyagot külföldről vásárolja, szerintük a hazai termelők többsége nem tudja ugyanis hosszú távon tartani az elvárt minőséget. Arra még nem került sor, hogy bármilyen terméket is le kellett volna venniük a kínálatból alapanyaghiány miatt.