Huzamosabb ideje már, hogy a koronavírus-járvány megjelenése előtti években rendre 6-7 százalékos emelkedést elérő kiskereskedelem nem tudja magát felhúzni a megfelelő szintre – írja a Napi.hu.
Az élelmiszerboltok viszik a prímet a növekedésben
Az online kasszák adatai alapján január és február közepe között alig 2,2 százalékkal volt nagyobb az üzletek forgalma, mint egy esztendővel korábban.
A különböző kereskedelmi egységek között az élelmiszereket és mindennapos cikkeket (például tisztítószereket) áruló boltok tudtak többletet elérni, viszont itt közel 10 százalékos volt a növekedés.
Az élelmiszereket, italokat, dohánytermékeket együttesen kínáló üzletekben mintegy 6 százalék körüli volt ez az érték.
A járvány ellenére csökken a forgalom a patikákban
Viszont sajnos a hagyományos, nem online kereskedelem egyéb részei mínuszban zárták ezt az időszakot.
Olyan, eddig húzóágazatnak számító területek is, mint a gyógyszertárak, melyek az elmúlt hónapokban sokszor erős forgalombővülést könyvelhettek el. Náluk 6,9 százalékos csökkenésről beszélhetünk.
Továbbra is nagy vesztesei a járványnak az éttermek: a vendéglátóipar ezen részei 40 százalékkal maradnak el az egy évvel korábbi számoktól.