A koronavírus miatt egy csapásra hatalmas átalakulás ment végbe a ruhaiparban, amire a boltok és webshopok nem voltak felkészülve. Az otthonlét miatt a ruházatból hirtelen mindenki a szabadidő/lounge wear szetteket kereste – mire a kínálat lekövette a keresletet, már kezdett helyreállni a rend. A cipőiparban a legnagyobb visszaesést a munkához, irodába, színházba, bulikba viselt lábbeliknél könyvelhették el, az otthonlétre való berendezkedés ellenben magával hozta a papucsok és klumpák eddigi fénykorát – írja a MárkaMonitor.
A kényelmes és színes műanyag klumpákat és papucsokat gyártó CROCS 2021 második negyedévében 93%-kal tudta növelni az eladásait globálisan, emellett a német Birkenstock is példátlan növekedésen van túl.
A nyárral együtt járt a karantén feloldása, az emberek kiszabadultak, és egyből a vízpartot vették célba – ez a brazil Ipanema papucsmárkának kedvezett. A sportcipők eladása szintén nőtt, hiszen a karanténban töltött idő alatt felértékelődött a kültéri sportolás, a futás és a kutyasétáltatás, amihez elengedhetetlen a kényelmes sportcipő.
Sajnos a cipőkereskedelmet is elérték a globális logisztikai problémák: drágultak a szállítási költségek, az ellátási lánccal kapcsolatos gondok nehezítik meg a termékek gyártását és beszállítását, az euró árfolyamának változása is hatással van a cipők árára.
A lábbelik drágulnak és előreláthatólag drágulni is fognak, és akciókból is kevesebb lehet a jövőben.