Míg a diszkontok versenyét a Lidl nyerte, a külföldi boltláncokhoz képest sokkal több üzlettel, jellemzően kisebb alapterületű boltok ezreiből álló hálózatokat fenntartó magyar láncok közül a CBA-ban költik a legtöbbet a magyarok.
A második a Coop lett, a dobogó alsó fokára pedig a Reál került, tízből több mint négyen pedig azt mondták, máshol vásárolnak – derült ki a Napi.hu megbízásából a Pulzus Kutató által készített reprezentatív közvélemény-kutatásból, ám azt is kiemelték, hogy ezen boltláncoknak eltérő méretű a hálózatuk.
A Coop a múlt évben 4449 üzlettel rendelkezett országszerte, a CBA-hoz valamivel több mint 2 ezer bolt tartozott, a Reál-hálózatnak pedig közel 1300 tagja volt.
Az sem elhanyagolható szempont, hogy sok kisebb településen nincs választék a boltokból, csak az egyik vagy másik boltlánc működtet üzletet, ez pedig befolyásolhatta a végeredményt.
A nők és a férfiak esetében is a CBA a legnépszerűbb, emellett a nők körében a Coop, míg a férfiaknál a CBA és a Reál. Ami a fiatalabbakat illeti, ők a CBA-ban költik a legtöbb pénzt, míg 40-59 évesek esetében a CBA és a Reál fej fej mellett végzett. Az alapfokú végzettséggel rendelkezők negyede szintén a CBA-t választja, míg 16-16 százalékukon “osztozik” a másik két magyar lánc. A diplomások 25-25 százaléka jár a CBA-kba és a Coopokba, a Reált pedig a 22 százalékuk választja.
A kutatás arrais rámutat, hogy Budapesten a CBA a legerősebb, akárcsak a megyeszékhelyeken és a kisebb vidéki városokban.