Vásárlás az új magyar boltban: bemész, fogod az árut, fizetés nélkül kisétálsz
Mint arról beszámoltunk, a magyarországi Coca-Cola három év alatt 15 személyzet és pénztár nélküli bolt nyitására készül összesen több mint 250 millió forint értékű beruházással. A Yettel Magyarország munkatársai az elsők az országban, akik kipróbálhatják az úttörő technológiát, amely a várakozások szerint forradalmasítja a jövő vásárlási szokásait.
Így lehet vásárolni a pénztármentes boltban
Az ország első személyzet és pénztár nélküli mikroboltjának működését a mesterséges intelligencia szavatolja. Az irányítja az eladótérben található kamerák és szenzorok helyes működését, adatokat gyűjt a vásárlási szokásokról, a termékek fogyási sebességéről, a boltban töltött időről, illetve más, a tulajdonos számára hasznos adatokról.
Amint a vásárló belép az eladótérbe, a kamerák a fizikai alakját egy virtuális kosárhoz társítják, így ez a megoldás összekapcsolja a vásárlót a kiválasztott termékkel és a Kende Retail Kft. által kimondottan a technológia használatához fejlesztett Take It Easy applikációban létrehozott személyes profiljával.
- Ahogy a vásárló az üzletben mozog, a kamerák követik a mozgását, a beépített szenzorok pedig figyelik kosarának tartalmát.
- Miután a vásárló befejezte a vásárlást, egyszerűen elhagyhatja az üzletet.
- A rendszer ezután megkezdi a kosara összesítését és kezdeményezi a fizetési tranzakciót.
Ez a technológia nem gyűjt arcfelismerési adatokat, kizárólag a zökkenőmentes vásárláshoz szükséges mozgásokat és tevékenységet figyeli, teljes összhangban a GDPR szabályozási kereteivel.

A személyzet és pénztár nélküli bolt koncepciójának megalkotója és a technológia fejlesztője a Kende Retail Kft. Az első hazai bolt tulajdonosa a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., míg az üzemeltetésért a kiskereskedelmi egységek fenntartásával foglalkozó Eszmin Hungary Kft. felel.
Átalakulóban a magyar kiskereskedelem
A Coca-Cola HBC Magyarország amellett, hogy a legnagyobb magyarországi üdítőitalgyártó vállalkozás, teljeskörű italgyártó partnere több mint 50 ezer kereskedőnek. Az automatizált kereskedelem új irányzat a kiskereskedelemben, lehetőséget kínál a meglévő értékesítési és vásárlási rutinok fejlesztésére, átalakítására a mesterséges intelligencia (MI) által vezérelt technológia segítségével.
A vállalat közel húszéves tapasztalattal rendelkezik a jelenleg mintegy 50 milliárd forint értékű személyzet nélküli automata kereskedelmi megoldások piacán.
Kovács Ágnes, a Coca-Cola HBC Magyarország ügyvezető igazgatója a közlemény szerint elmondta: az első személyzet és pénztár nélküli bolt bevezetése nemcsak Magyarországon, hanem a 29 országot felölelő Coca-Cola HBC csoportban is egyedülálló innováció.
A koronavírus-világjárvány óta eltelt években erőteljes átalakuláson ment át a magyarországi kiskereskedelem, új vásárlási szokások alakultak ki, a szektor érezhető munkaerőhiánnyal küszködik, és mindent áthat a digitalizáció. Terveik között szerepel, hogy a Yettel Magyarország székházában meglévő boltot is ideértve 15 egységet nyitnak három éven belül, és várakozásaik szerint 2026 végéig megháromszorozzák az úttörő kereskedelmi megoldásból származó bevételeket – tette hozzá.
(MTI)