A Canon a képalkotási eszközök gyártása mellett felhőtárhely-szolgáltatás is nyújt, amire azoknak van a leginkább szükségük, akik profi gépekkel nagyfelbontású, veszteségmentes képeket készítenek, gyakran raw formátumban, ami valóban helyigényes dolog – írja a PCWorld. Jött azonban egy szoftverfrissítés, melynek következtében a tárhely több napra elérhetetlenné vált, majd újrainduláskor az ügyfelek fájljai eltűntek.
Nem sok maradt
A hiba a teljes ügyfélbázist érinti, minden június 16. előtt feltöltött fájl elveszett – mindössze az elmúlt két hónap termését tudták egy biztonsági mentésből visszahozni. Egyedül az úgynevezett thumbnailek, vagyis kisméretű előnézeti képek maradtak meg, amelyet egy másik logikai kötetben tárolt a rendszer.
Arról még semmit sem hallani, hogy az elszenvedőket kárpótolják-e az elveszett értékekért.
Nemrég történt egy zsarolóvírusos támadássorozat, melyben ismeretlenek több terabájtnyi adatot loptak el, és különféle szolgáltatások működését állították le ideiglenesen – a cég azonban állítja: a jelenlegi esetnek semmi köze a korábban történtekhez. Azt is hozzátették, hogy a felhasználói adatok nem kerültek illetéktelenekhez, és a mostani hatalmas hibát pont egy olyan szoftverfrissítés okozta, amelyet a hasonló támadások elleni védekezés céljából indítottak el.