A védjegy, amelyet a monarchia által elismert termékek és szolgáltatások kaphatnak meg, ötévente megújítható, de ezúttal nem hosszabbították meg. A döntés mögött a B4Ukraine csoport figyelmeztetése áll, amely arra ösztönözte az uralkodót, Károly királyt, hogy vonja vissza a védjegyet minden olyan vállalattól, amely az ukrajnai helyzet ellenére továbbra is működik Oroszországban. A Cadbury tulajdonosa, a Mondelez, szintén ezek közé a vállalatok közé tartozik – írja a Magyar Mezőgazdaság.
„Bár csalódottak vagyunk, hogy azon több száz cég és márka közé tartozunk, melyek nem kapták meg az új védjegyet, büszkék vagyunk arra, hogy korábban birtokoltuk azt, és teljes mértékben tiszteletben tartjuk a döntést” – nyilatkozta a BBC-nek a Mondelez szóvivője.
Az ügy hatással lesz a vállalati költségekre is, hiszen minden csomagolásról el kell távolítani a királyi pecsétet, amelyet eddig minőségi garanciaként tartottak számon.
A brit édességgyártó óriás egyébként éppen tavaly ünnepelte fennállásának 200. évfordulóját, hiszen az alapító, John Cadbury 1824. március 4-én nyitotta meg első étcsokit és kakaót árusító üzletét Angliában. A márka kis családi vállalkozásból nőtte ki magát világhírű óriáscéggé, amikor megépítették a bournville-i gyárat, amely mára a világ legnagyobb csokoládégyára.
Bár a Cadbury elvesztette a státuszt, a márka továbbra is a brit édességipar egyik legnagyobb szereplője. A Bournville-i gyárban évente több mint 132 ezer tonna csokoládét állítanak elő, és a Cadbury a mai napig a legkeresettebb csokoládémárka Nagy-Britanniában.