Burger King vs. McDonald’s: Eldőlt, melyik újítása tetszik jobban a fogyasztóknak
A Burger King ihletet merített archívumaiból, és új megjelenése érdekébenz az 1969-es alapítástól 1999-ig használt logóját élesztette fel, míg a McDonald’s friss dizájnt alkalmazott. Az Ad Age-Harris által végzett felmérés szerint az USA-ból származó 1059 18 éves és idősebb megkérdezett 54 százaléka részesítette előnyben a Burger King felújított megjelenését, míg 46 százaléka a McDonald’s mellett tette le a voksát – írja a DesignTaxi.
56 százalék egyetértett abban, hogy a Burger King felfrissült megjelenése étvágygerjesztőbbé tette a termékeket, míg a McDonald’s esetében 44 százalék érzett ugyanígy.
A ráncfelvarrás azonban mindkét gyorsétteremláncnak jó jött, ugynanis a válaszadók 40 százaléka mondta, hogy az új megjelenésnek köszönhetően a legnagyobb valószínűséggel mindkét láncban étkezni fog.
Arra a kérdésre, hogy mit szeretnek a Burger King új vizuális megjelenésében, 16 fogyasztó megemlítette, hogy a dizájn nosztalgikus és retró, míg a másik oldalon 6 ember vélte úgy, hogy a McDonald’s formatervezése retró, míg 5 fogyasztó szerint nosztalgikus hangulatot áraszt. További jellemzés szerint a McDonald’s új logója feltölt és frissít, míg a Burger Kingé rendkívül vonzó és tökéletes. Egy másik válaszadó szerint a Burger King kinézete divatos, mint a Shake Shack, a McDonald’s megújult megjelenése pedig egy gyerek játékkönyvére emlékeztette.
“Az olyan gyorséttermi vállalatok, mint a McDonald’s és a Burger King, megértik, hogy a termék külseje és tapintása, egészen a csomagolásig, alakítja a fogyasztók véleményét a márkájukról, és befolyásolják, mit vásárolnak vásárlóik” – mondta a The Harris Poll vezérigazgatója, Will Johnson.