1957-ben Alfred Fielding és Marc Chavannes egy háromdimenziós műanyag tapéta létrehozásán dolgoztak. Bár az ötlet nem vált be, rájöttek, hogy a kísérlet eredményeként született anyag csomagolóeszközként is hasznosítható. Így született meg a buborékfólia, amely elsősorban törékeny és érzékeny tárgyak védelmét szolgálja szállítás közben. Hamar népszerűvé vált, annál is inkább, mivel sokak számára szórakoztató a buborékok kipukkasztgatása.
Most azonban ez az egyszerű csomagolóanyag a divattervezőket is megihlette.
A minszki székhelyű divatház, a ZNWR, amelyet gyakran „Belarusz Balenciagájának” is neveznek, különleges, limitált kiadású buborékfólia-ruhák kollekciót dobott piacra, valami igazán nagy durranással köszönthessék 2025-öt – írja a Design Taxi.
View this post on Instagram
Borsos ára van a poénos szettnek
A kollekció egy ruhát és egy kabátot tartalmaz. A ruhadarabok nagy, buborékokkal töltött paneleket kaptak, amelyek nem csak látványosak, de tényleg kipukkanthatóak. Egy ruha ára egyébként 280 belorusz rubel (kb. 33 ezer forint), míg egy kabáté 380 rubel (kb. 45 ezer forint).
Miközben a legtöbben bársonyban, szaténban vagy flitterekben köszöntik a szilvesztert, ez a kollekció most azoknak szól, akik valami igazán extrém és mókás outfitre vágynak. Ugyanakkor a kollekció limitált, mindössze 20 ruhát és 20 kabátot gyártanak belőle – ez a környezetvédelem szempontjából is mindenképpen szerencsés.