Egyre több, népszerű termék öltözhet papírcsomagolásba, a papír dobozos whiskey mellett többek között mosószert is lehet majd megújult formában találni a boltok polcain. A Napi.hu a Financial Times cikke alapján összegyűjtött néhány példát ezekre.
A Nestlé teljesen újrahasznosítható papírcsomagolásba öltözteti a Smarties édességeket, így eltűnik a műanyagkupak is.
Az Unilever júniusban jelentette be, hogy létrehozták a világ első papír alapú mosószeres palackját, amelyet jövőre dobnak piacra az Omo márka (Magyarországon például Persil, illetve Skip vagy Breeze néven ismert ) termékein.
A Mars csokimárka jelenleg a Balisto nevű szeletének papírcsomagolásával kísérletezik Németországban.
A Diageo nemrég jelent meg a piacon a papírpalackos Johnnie Walker whiskyvel.
Vannak még kérdőjelek
A nestlés Bruce Funnell szerint a papírra való átállás technikai nehézségekkel is jár, a papír ugyanis kevésbé tartós, finomabban kell kezelni, hogy ne szakadjon el és nagyobb az áteresztő-képessége – főleg, ha élelmiszer vagy folyadék tárolására használják – írja a Napi.hu.
Sander Defruyt, a körforgásos gazdaság kialakításán dolgozó Ellen Macarthur Alapítvány egyik vezetője szerint arra kell törekedni, hogy a termékek a fogyasztókhoz csomagolás nélkül vagy újrahasználható csomagolással érkezzenek meg, mivel a papírcsomagolás elterjedése az erdőket veszélyezteti.