Idén a Black Friday ugyan hivatalosan november 26-ára esik, ám már jóval előtte is beleszaladhatunk csábítóbbnál csábítóbb ajánlatokba. Valójában, ahogy a nekünk nyilatkozó szakértő is elmondta, érdemesebb arra készülnünk, hogy az egész november egy nagy Black Friday lesz. Ez egyszerre jelent jó és kevésbé jó dolgokat, magyarán, mint mindennek, ennek is megvannak az előnyei és a hátulütői. Fogjunk is hozzá!
Időben mozdulj!
Több okból is érdemes idén hamar nekilátni a karácsonyi ajándékvásárlásnak, ráadásul a legjobban akkor járunk, ha ezt összekötjük a Black Friday akciódömpingjével. Sőt, igazából ha már most nekilátunk vásárolgatni, azzal se cselekszünk túl hamar.
Egyrészt azért, mert tényleg folyamatosan bombázni fognak minket az akciókkal, ám ezen akciós termékek száma eléggé korlátozott lesz, így ha nem csapunk le valamire idejekorán, akkor könnyen hoppon maradhatunk.
Persze ez nem jelenti azt, hogy nem jutunk áruhoz, csupán arról van szó, hogy a nem elég szemfülesek és határozottak a végén kénytelenek lesznek drágábban megvásárolni az olyannyira áhított árucikkeket.
Vásárolj online!
Ez több szempontból is praktikus tanács, első körben nyilván azért, mert így kevésbé tesszük ki magunkat fölöslegesen a járvány jelentette veszélyeknek, illetve természetesen azért is, mert az otthoni karosszékből válogatni az áruk között sokkalta kényelmesebb, mint hetvenedmagunkkal tülekedni egy bevásárlóközpont műszaki osztályán. De van még egy fontos szempont, ami az online vásárlás mellett szól.
A Black Friday már az internet korában ért át ide a tengerentúlról, ezért sokkalta gyakrabban találkozhatunk kedvezményekkel, menő leárazásokkal, csábító akciókkal az üzletek webes felületein, mint akkor, ha odamegyünk a helyszínre.
Amerikában is elkezdtek már a helyszíni akciók szépen lassan átkúszni a webshopokba.
Tájékozódj, ellenőrizz és gyakorolj önfegyelmet!
Roppant fontos, hogy tudatos vásárlókként menjünk neki a Black Fridaynek. Mit jelent ez a gyakorlatban? Például jó előre döntsük el, hogy mire lesz szükségünk (pl. kell egy okostévé, vagy egy új telefon, stb.) és már az akcióhullám előtt tegyük képbe magunkat a kiszemelt termék árával kapcsolatban. Ez azért lényeges, mert ha tudjuk, hogy alapjáraton mennyibe kerül az, amit keresünk, akkor szignifikánsan kisebb a valószínűsége, hogy hasra esünk egy kamuakciótól (ugye ez az a gyakorlat, amikor a ravasz kereskedő hétköznapi áron adja a termékét és közben azt írja mellé, hogy csillagászati összegről árazta le csak a mi kedvünkért).
Az se baj, ha nem vásárolunk meg mindent az első velünk szembejövő webshopban, hanem összevetjük az általunk keresett termék árait a különféle boltokban.
Ha nem akarjuk manuálisan végigkattintgatni a világ összes webshopját, akkor tegyünk egy kísérletet az olyan alkalmazásokkal, mint amilyen mondjuk a Google Shopping, vagy a magyar Árukereső.
Használd a közösségi médiát!
A nagyobb forgalmazóknak, boltoknak, üzleteknek általában van saját közösségi médiaprofiljuk is, ez Magyarországon elsősorban a Facebook platformját érinti, de nem ritkaság, hogy belefuthatunk ilyesmibe a Twitteren is. Ha követjük a boltok profilját, első kézből értesülhetünk a legfrissebb akciókról, ami olyankor, amikor igenis számít az idő, egyáltalán nem elhanyagolható előnyt jelent.
Csinálj költségvetést és ne térj el tőle!
Az impulzusvásárlás kordában tartását szolgálja, ha előre meghatározzuk azt a költségvetést, amit a mindenfélék összevásárlására el szeretnénk költeni és foggal körömmel ragaszkodunk hozzá.
Persze ahhoz, hogy ez egy reális összeg legyen és egyúttal elégedetten is zárhassuk a vásárlásdömpinget, előzetesen nem árt, ha utánajárunk a megvásárolni tervezett cuccok árainak.
Ugye nem hangzik bonyolultnak? Pedig a Black Friday egy sötét kis titka éppen az, hogy a hatalmas akciók arra valók, hogy a forgalmazó olyasmit is ránk tudjon sózni, amire alapvetően semmi szükségünk és csak azért vesszük meg, mert nézd, milyen olcsó. Így csak azt tudjuk tanácsolni, hogy ne vegyétek személyre szóló üzenetnek a világ összes akció feliratú tábláját, okosan és bölcsen vásároljatok.