November 26 Black Friday napja, ám nem számítanak olyan kiemelkedő évre idén – ami az akciókat illeti, biztosan nem. Kisebb az akciós hullám, szerényebbek az akciós mértékek és szűkebb a bevonható termékkör. Unásig ismételt téma, hogy nem jön időben a megrendelt áru, szállítási és gyártási nehézségek is felmerülnek, nem is beszélve az áremelkedésről, ezt fűszerezi a munkaerőhiány, ami a webáruházaknál, a szállítóknál vagy a futáros cégeknél is megmutatkozik.
Visszafogottak az akciókkal
A piacvezető eMAG és az Extreme Digital már csak egy Black Friday akciós napot indít, és azt is csak az eMAG honlapján. A Media Markt belevágott a Black novemberébe és a Black Friday napokba, de óvatosabban, mint korábban. A Mall Black Friday maratonja is némi visszafogottságot tükröz november első pénteki napján – írja a Blokkk.com. Az Alza ártornádózik, az Auchan november 12 és december 1 között szóra a 10-40% közötti kedvezményes ajánlatait.
Az utóbbi hetekben az is többször szóba került, hogy az átvevőpontok, csomagpontok telítettek lehetnek idén. A webáruházaknak pedig nagyon résen kell lenniük, ugyanis a hatóságok, a fogyasztóvédelem és a GVH árgus szemekkel figyeli az akciózást, valódi-e és az ígért időpontig megérkezik-e a portéka. Arra is számítanak, hogy decemberben a korábbinál jobban nőhet a webpiac, hiszen, ha a Black Friday nem annyira csábító, akkor nem is kell annyira szórni a pénzt előre.