Bár az előző években volt rá példa, hogy a csomaglogisztika nem tudta kezelni a karácsonyra felfutó megrendeléseket, idén a szállítók szerint a télen megnövekedő munkaerőigény ellenére sem kell attól tartani, hogy nem jutnak időben célba a webáruházból rendelt ajándékok – írja a Magyar Nemzet.
A webáruházak legmasszívabb értékesítési időszaka vette kezdetét a jövő heti Black Friday már javában zajló kampányával, a futárcégek novemberben és decemberben naponta 700-800 ezer csomagot szállítanak ki a megrendelőknek.
A GLS Hungary Csomaglogisztikai Kft. ügyvezető igazgatója, Farkas Gergely a lapnak elmondta: folyamatosan készülnek a kiemelt ünnep előtti hetekre, javában zajlik a kiegészítő munkaerő toborzása, illetve több szinten történnek fejlesztések, így például idén a vállalatnál rendelkezésre áll a szükséges munkaerő, amely elegendő lesz a karácsonyi megrendelések teljesítéséhez.
A dobozok több mint 99,7 százalékát már a feladást követő munkanapon megkísérlik kézbesíteni az év végi roham idején is.
A GLS vezetője szerint jellemzően a Black Fridayt követő hétfőn és kedden futnak föl először az internetes kiszállítások, ekkor indul útnak az első nagyobb csomagmennyiség a vásárlók otthonába. Az eddigi évek tapasztalata alapján úgy látja, az abszolút csúcs a karácsonyt megelőző hét hétfője és keddje lesz a csomagküldésben, ilyenkor általában még több küldeményt visznek házhoz a futárok.
A hazai csomaglogisztikai piac harmadik legnagyobb szereplője, a DPD Hungária Kft. tapasztalata szerint a fekete pénteki akciózástól karácsonyig tartó csúcsszezonban vannak olyan napok és hetek is, amikor akár harminc-ötven százalékkal több küldeményt adnak fel a megbízóik, mint máskor. A cég ezért mindenkit arra biztat, hogy ne hagyja utolsó pillanatra a csomagküldést.