A Black Friday – vagyis a fekete péntek – az amerikai hálaadást követő első péntek, amit azonban immár nemcsak a tengerentúlon, de az egész világon megtartanak. A nagy nap azért különösen népszerű, mert ezen a pénteken a legnagyobb üzletláncoktól kezdve a kisebb boltokig szinte mindenhol elképesztő leárazásokkal találkozunk. Nem lesz ez másként 2023-ban sem, az mmonline által szemlézett kutatásból pedig az is kiderül, hogy mennyit tervezünk költeni az év legnagyobb akciója során.
A Reacty Digital és a Shoptet által készített reprezentatív felmérés alapján kijelenthető, hogy a Black Friday tényleg teljesen meghonosodott itthon: a válaszadók 93 százaléka ugyanis azt állítja, hogy hallott már az “ünnepnapról”, tízből hárman pedig vásároltak is a fekete péntek keretein belül. A friss kutatásból az is kiderül, hogy
a magyarok 45 százaléka tervez valami vásárolni, átlagosan 43 ezer forintnyi értékben.
Ruházatra és utazásra költenénk a leginkább
A felmérés azt is vizsgálta, hogy mik azok a termékek és szolgáltatások, amik a legnépszerűbbek a potenciális vásárlók körében. Ez alapján kijelenthető, hogy a megkérdezettek fele valamilyen szolgáltatáshoz szeretne akciósan hozzájutni, 21 százalékuk kifejezetten szállásfoglalásra költené a pénzét. Továbbra is
rendkívül népszerűek a ruházati termékek, ezt a válaszadók 35 százaléka tervez vásárolni,
háztartási- és vegyiárukra 30 százalékuk, háztartási kis- és nagygépekre 26 százalékuk költene.
Érdekes eltérés van azonban a férfiak és a nők válaszai között. A férfiak ugyanis jellemzően nagyobb összeget terveznek költeni, akár százezer forint feletti termékeket is terveznek vásárolni. Ezzel szemben sokan válaszoltak úgy, hogy azt sem tudják mit terveznek venni, de valamit mindenképp. A válaszadók
16 százaléka mondta azt, hogy nincsen konkrét elképzelésük az akciókról és arról, hogy mit fognak venni, de biztosan kihasználják az akciókat
– ha másra nem, karácsonyi ajándék megvásárlására.