A szépnek nehezen mondható szandál eredetileg szűk cipőkben meggyötört lábakat kisimító gyógyászati segédeszköznek indult az 1960-as években. Mostanra viszont felkerült a divatbemutatók kifutóira és számtalan háztartás cipősszekrényében is megtalálhatjuk – írja a 444.
Hatalmasat kaszál a Birkenstock
Az elmúlt években annyira felkapott lett a Birkenstock által gyártott szandál és papucs, hogy hamarosan a cég részvényeivel is lehet kereskedni az amerikai tőzsdén.
A cég értéke becslések szerint 2021 óta megduplázódott és meghaladta a nyolcmilliárd dollárt.
A 2022 szeptemberében zárult üzleti évben 1,24 milliárd dolláros forgalom mellett 187 millió dolláros adózott nyeresége volt. Az idei első fél évben pedig 18 százalékkal nőttek az eladásai.
Ez hozta meg a lábbelik sikerét
A cég fellendülése 2019-ben indult, hiszen a koronavírus miatt rengetegen kezdtek otthonról dolgozni és kerestek kényelmes lábbeliket. A korlátozások feloldásával a papucsok és szandálok kiszabadultak az utcákra, viselésük pedig egyre kevésbé volt szégyellnivaló.
A nemrég megjelent Barbie-film pedig ennél is nagyobb löketet adott a cégnek. A Birkenstock papucs a mozivásznakon nem háttérkellék volt, hanem a való élet szimbólumaként dramaturgiai szerepet kapott.
A bemutató után 300 százalékkal ugrottak meg a filmben szereplő modell eladása.
Ezzel pedig elmondható, hogy a Birkenstock modellje már egyáltalán nem szégyellnivaló, igazi divatdarab lett belőle.