A magyar futárcég bezárása olyan hirtelen történt, hogy erről a folyamatban lévő szállításoknál sem az árukat átadó webáruházakat, sem a szállítmányokat váró rendelőket nem értesítették – írja az Index.hu.
A Royal Futár Hungária Kft. a héten jelentette be, hogy bizonytalan időre felfüggeszti tevékenységét, így a keddi naptól kezdve már nem vettek fel és nem szállítottak küldeményt. Ez a bejelentés fair lenne, csak a már átvett, de még a kiszállítási folyamatban szereplő tételek közül is rengeteg elakadt a rendszerükben, anélkül, hogy az eljutott volna a végcéljáig.
Csiki-csuki állapot
Az Index egyik olvasója, akinek 271 ezer forint értékű csomagja nem érkezett meg, elmondta, hogy az eladó cég addig nem küldi újra a terméket, amíg a csomagszállítótól nem kapja azt vissza. Ennek a rendezéséről viszont jelent állás szerint a nyilatkozó vásárló semmit sem tud.
A vállalkozás Facebook-oldalán több olyan bejegyzés is feltűnt, melyekben a vevők jelezték, hogy pontos szállítási időpont ellenére sem kapták meg az előre kifizetett csomagjukat.
Kiderült, hogyan kaphatják meg az ügyfelek a leggyorsabban a rendelt árut – bár ez sem lesz könnyű
A Royal Futár Hungária saját bezárását üzleti partnerek megszűnésével indokolta. Jelezték, hogy az utánvétek kifizetésére, valamint utalására az összesítő leltár végeztével lesz lehetőség, de ennek a pontos idejét sem tudták meghatározni.
Mint írják, a ki nem szállított, de már feladott csomagok átvételére a cég raktárában lesz lehetőség, ennek azonban az a feltétele, hogy ezek visszakerüljenek a vidéki alvállalkozóiktól.
A Royal Futár Hungária Kft. évek óta egymilliárd forint feletti éves nettó árbevételt ér el, viszont az elmúlt időszakban csak 2020-ban volt nyereséges. Ekkor 46,5 millió forintos adózott eredménnyel zárta az esztendőt. Ezt megelőzően 2016-ban tudtak utoljára nyereséget termelni.