Idén októberben nyílik Budapest legújabb bevásárlóközpontja, a Zenit Corso Zuglóban, amely 11 ezer négyzetméteren várja majd a vásárlókat – adta hírül a Portfolio.hu. Ez az egyetlen ilyen kaliberű bevásárlóközpont-fejlesztés, amely jelenleg zajlik Magyarországon.
A bevásárlóközpont-építések visszaszorulása mellett azonban több nagyobb felújítási projekt is zajlik.
Két jelentős átalakítás az Indotek Group nevéhez fűződik: a Duna Plaza 2026-ben bezár, hogy egy teljes körű modernizáción és bővítésen essen át, majd 2028-ban 50 000 négyzetméteres területtel nyit újra. Hasonló ütemezéssel zajlik az Alba Plaza felújítása is, amely szintén 2028-ban nyit meg új köntösben.
![boltzarva Startlap Vásárlás Zárvatartást jelző tábla](https://www.startlap.hu/vasarlas/uploads/2021/11/bolt_zarva-755x463.jpg)
A kiskereskedelmi szektor dinamikája folyamatosan változik: jelenleg 4,6 millió négyzetméternyi kiskereskedelmi terület található Magyarországon. Ennek százaléka bevásárlóközpont, 36 százaléka “retail warehouse” (nagy alapterületű kiskereskedelmi ingatlan), 20 százaléka “retail park” (jellemzően több nagyobb üzlet egy helyen, a város peremén), míg 12 százaléka “retail park hyper” (ilyen például az Auchan és az épületében lévő más üzletek) besorolásba tartozik.
A fejlesztések fókuszában inkább a kisebb léptékű projektek állnak: összesen 28 ezer négyzetméternyi kiskereskedelmi park van építés alatt, amely különböző kisebb beruházásokból áll össze.
A piac azonban továbbra is pezsgő marad: 2024-ban összesen 160 új üzlet nyílt, elsősorban az év utolsó negyedévében. Ezek közül 20 százalék étterem és kávézó volt, de több új márka is belépett a hazai piacra. A nemzetközi divatmárkák közül a Primark, a Koton és az Orsay új üzletekkel bővült Magyarországon, míg szépségipari szegmensben a Luxoya jelent meg.