A kollekcióiban és kampányaiban már évtizedekkel ezelőt a sokszínűséget és a fenntarthatóságot képviselő The United Colours of Benettont 1965-ben alapította az olasz Benetton család négy tagja. Az olyan fontos ügyek ellen, mint az AIDS, a rasszizmus vagy a háborúk ellen rendre felszólaló márka a 80-as, 90-es években rendkívüli népszerűségnek örvendett. A kétezres évekre erősen megkopott a márka iránti egykori imádat, mostanra pedig olyan komoly pénzügyi nehézségeik adódtak, hogy mintegy 420 üzlet bezárását rendelték el – írja a Times of India.
A színes alapdarabjairól távolról felismerhető kirakatokból már tavaly rengeteget bezártak, világszerte 180 üzletben húzták le a rolót 2024-ben. Mivel az eladások javulásának semmi jele,
a Benetton bejelentette, hogy 2025 végéig további mintegy 420 üzlet bezárását tervezik.

A ruhamárka, amely forradalminak bizonyult társadalmi célokat szolgáló reklámkampányaival, a 2000-es években a fogyasztói szokások változásával és a fast fashion üzletek felvirágzásával nem tudott lépést tartani. Versenytársaihoz képest magasabb áron kínált minőségi termékei és az elfogadást hirdető filozófia már nem volt elég ahhoz, hogy becsábítsa a vevőket. A Benetton gyors nemzetközi terjeszkedéséhez vezető modell, vagyis a franchise-rendszer a 2000-es évek közepére már súlyos tehernek bizonyult. Csak Dél-Olaszországban a vállalat mintegy 30 millió euróra becsült adóssággal küzdött.
A helyzetet tovább rontotta, amikor
a belső vezetői csatározások pénzügyi háborúvá fajultak a társalapító Luciano Benetton és a vezérigazgató Massimo Renon között.
Mindketten egymást vádolták rossz gazdálkodással és pénzügyi visszaélésekkel, ami 100 millió eurós lyukat hagyott maga után. Ez a belharc tovább destabilizálta a vállalatot, és súlyosbította pénzügyi gondjait.
Lehetséges még a visszatérés a Benetton számára?
A hatalmas kihívások ellenére még mindig van egy kis esély arra, hogy a Benetton újra feltalálja magát, és kilábaljon a pénzügyi válságból – véli a portál. Ehhez azonban a márkának olyan szilárd üzleti modellt kell létrehoznia, amely vonzó a modern fogyasztók számára. Ahhoz, hogy visszanyerje pozícióját a divatvilágban, a Benettonnak át kell alakulnia és alkalmazkodnia kell a piaci igényekhez, miközben meg kell őriznie a befogadás és a fenntarthatóság örökségét – írták.