A koronavírusnak köszönhetően rekordmértékű, éves összevetésben 34,8 százalékos bővülést, bruttó 355 milliárd forintos forgalmat ért el a belföldi e-kereskedelem az első 6 hónapban – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu szerdán közölt kutatásából.
A koronavírus hatását mutatja, hogy az első fél éven belül nagyobbrészt a második negyedévhez köthető az e-kereskedelem növekedése. Bár az első három hónap bővülése is jelentős, 20 százalék feletti, a következő időszak ehhez képest is több mint kétszeres, 47 százalékos növekedést hozott – írták.
Taroltak az élelmiszerek, a drogériai és háztartási cikkek
A kereslet nagy része a hagyományos üzletekből került át az online térbe, de az internetes vásárlást hajtotta a digitális oktatás, és a távmunka térnyerése is. Utóbbiak eredménye a számítástechnikai eszközök iránti kereslet 50 százalékot meghaladó növekedése.
A webáruházak összesített forgalma alapján ugyanakkor az élelmiszerek, a drogériai és háztartási cikkek forgalma ennél is nagyobb mértékben, 84 százalékkal ugrott meg, de az otthoni, kerti és barkácstermékek is az átalakulás nyertesének számítanak 54 százalékos bővüléssel.
A közlemény szerint a második negyedévben visszafogottabb költekezés várható.
A rendkívüli intézkedések megszüntetése már nyáron visszavetette a vásárlási kedvet, így a GKI Digital a harmadik negyedévben már nem vár kiugró eredményeket az online kiskereskedelemben.
A forgalom további alakulása ugyanakkor függ a koronavírus második hullámának erősségétől, és a kormányzati intézkedésektől, így a korlátozások újbóli bevezetése akár váratlan fordulatokat is hozhat még idén – olvasható a közleményben.
(MTI)