A benzinárstop hirtelen végével egy csapásra 33 és 46 százalékkal emelkedtek az üzemanyagárak azoknak, akik eddig hatósági áron tudtak tankolni – írja a napi.hu.
Jelenleg átlagosan idehaza benzint 646, gázolajat közel 700 forintért tudunk vásárolni literenként. Mivel nincs már hatósági árszabályozás, értelemszerűen ennél magasabb, de akár alacsonyabb árakkal is találkozhatunk.
A napi.hu egyik olvasója fotóval jelezte a szerkesztőségnek, hogy Bécsben benzint már 1,45 euróért, gázolajat pedig 1,67 euróért is tankolhatunk. Ez a jelenlegi 414,94 eurós devizaközép-árfolyamon 602 forintot jelent a 95-ös benzin, 693 forintot a dízel esetében.
Még mindig van egy megoldás, amivel jóval olcsóbban autózhatunk
Az autógáz meghajtás jelentheti az alternatívát a jóval drágább benzin és gázolaj mellett. A Vezess.hu írt egy kifejezetten részletes cikket a témában. A jelenlegi gazdasági helyzetben előtérbe kerülhetnek azok a járművek, amelyek benzin/autógáz vegyes üzeműek vagy kizárólag autógázzal működnek.
Ugyanis ennek az üzemanyagnak az átlagára még most is 400 forint alatt van. Ráadásul a kocsik nagy rész átalakítható gázmeghajtásúvá, 20000 kilométeren belüli megtérüléssel.
Arról azonban érdemes tudni, hogy az autógáz bármennyire is olcsó, azt is a világpiac, illetve a kormányrendeletek szabályozhatják.
A Mol vezérigazgatója komoly üzemanyaghiány kialakulásáról beszélt
A Telex.hu készített hosszabb interjút Hernádi Zsolttal, aki szerint hetekre lesz még szükség, hogy az üzemanyag elérhetősége újra visszaálljon a megszokott szintre.
A cég el tudja fogadni a kormány által a társaságra kivetett extraprofitadót, ha hagyják őket dolgozni. A benzinársapka eltörlése kapcsán Hernádi úgy nyilatkozott, hogy szerinte ez elengedhetetlen volt a gazdaság számára.
Van olyan benzinkút, ahol üzemanyaghiány van még mindig, viszont máshol már akciót is hirdettek
Az ársapka 13 hónapja alatt visszaesett az Auchan-kutak forgalma. Most vevőcsalogató akcióval olcsóbban adják az üzemanyagot, mint a Mol. Az ATV híradójából azonban kiderült, hogy például Debrecenben viszont nem lehet még mindig zökkenőmentesen tankolni, az autósok továbbra is a várost járják, ha üzemanyagot szeretnének vételezni.
Mecseknádason viszont még ennél is rosszabb a helyzet, hiszen nemhogy kedvezmény, de üzemanyag sem volt az Orlen kúton.
A Független Benzinkutak Szövetségének tájékoztatása szerint a kisebb állomásokon voltak fennakadások, legkevésbé Észak-Magyarországon és a Tiszántúlon tudták kiszolgálni a vevőiket.
A benzinárstop vége elhozta az üzemanyaghiányt, de legalább nincs pánikvásárlás
Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára nyilatkozott a Vg.hu-nak a jelenlegi helyzettel kapcsolatban. Megerősítette, hogy továbbra is üzemanyaghiány van a kutakon, ugyanakkor arra is felhívta a figyelmet, hogy a kedd 23 órától eltelt időszak túl rövid ahhoz, hogy messzemenő következtetéseket lehessen levonni. Ráadásul nagyon nem mindegy, hogy miért nincs elég benzin és dízel a töltőállomásokon.
Grád rámutatott arra is, hogy a múlt hétvégén már a tömeges impulzusvásárlások minden negyedik Mol-kutat leürítették, ilyen a társaság 31 éves fennállása alatt még nem fordult elő. A mostani helyzet az elkövetkezendő időszakban fog visszaállni a normális mederbe, de legalább pánikvásárlásról már nincs szó.
Szijjártó Péter úgy véli, Magyarország az elektromos autóipari átállás világbajnokává válhat
Magyarország időben és jól reagált az autóipari forradalomra, így mára az elektromos átállás Európa-bajnokává vált, és jó esélye van ezt megfejelni egy világbajnoki címmel is – jelentette ki a külgazdasági és külügyminiszter pénteken Tiszakécskén, ahol a német tulajdonú Hechinger Kft. műhelyének és raktárának átadásán vett részt.
Az MTI tájékoztatása szerint Szijjártó üdvözölte, hogy hazánk már ma a világ harmadik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártója. Ez lett az első számú magyar exportcikk. a szektor legnagyobb beruházásai még csak a következő években készülnek majd el.