A nemzeti versenyhatóság eljárást indított a Fizetési Pont Kft.-vel szemben, mivel a cég valószínűsíthetően megtévesztette üzletfeleit bankkártya-elfogadó terminálok telepítésével kapcsolatos szolgáltatásaival kapcsolatban. A vállalkozás ugyanis – többek között Facebook és Google hirdetésekben, szórólapokon, valamint lottózóknak és kereskedőknek címzett küldeményeiben – valószínűleg megtévesztően sugallta, hogy
a bankkártya-elfogadó terminálok számának növeléséhez nyújtott állami támogatás kizárólag az általa telepített POS-terminálok esetén elérhető.
A cég emellett szintén valótlanul titulálhatta kedvezményesnek, akciósnak az ajánlata egyes elemeit – így különösen a terminálok telepítéséhez és üzemeltetéséhez kapcsolódó díjakat, valamint a kereskedői jutalék mértékét.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – közölte a GVH.