Az internetes bankkártyás vásárlásoknál többlépcsős azonosítással találkozhatnak az év végéig azok az ügyfelek,
- akiknek be van állítva az OTP Bank Internetes biztonsági kód szolgáltatása, tehát internetes betéti- vagy hitelkártyás vásárláskor egy SMS-ben kapott kóddal hagyják jóvá a fizetést;
- illetve azok az ügyfelek, akik az OTPdirekt internetes szolgáltatásba való belépéshez adták meg mobiltelefonszámukat.
2021. január elsejétől azonban minden bankkártyával rendelkezőt érint a változás, ugyanis ekkortól az Európai Unión belüli internetes kereskedőknek és szolgáltatóknak kötelező lesz erős ügyfél-hitelesítést alkalmazniuk a bankkártyás vásárlásoknál – írja az OTP-re hivatkozva a Napi.hu. Akik még nem adták meg a telefonszámukat a banknak – vagy nem jelentették be a változást -, azoknak most pótolniuk kell, ha jövőre is szeretnének az interneten vásárolni bankkártyájukkal.
Mi a teendő?
- Akiknek nincs beállítva a mobiltelefonszámuk a banki azonosításhoz, első lépésként meg kell adniuk azt, és regisztrálniuk kell az internetes biztonsági kód szolgáltatásra bármelyik OTP Bank fiókban személyesen.
- Akinek már be van állítva a mobiltelefonszáma, de még nem regisztrált az internetes biztonsági kód szolgáltatásra, ezt megteheti az OTP SmartBank mobilalkalmazásban, vagy OTPdirekt internetes szolgáltatáson keresztül, vagy bármelyik OTP Bank fiókban.
- Érdemes ellenőrizni a már megadott telefonszámot is – ezt megtehetik az OTP SmartBank mobilalkalmazásban, az OTPdirekt internetes szolgáltatásban, az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatásban, vagy a legközelebbi OTP bankfiókban.
- Akinek már van internetes biztonsági kód szolgáltatása és használja az OTP SmartBank alkalmazást, november elején a legújabb verzióra érdemes frissítenie azt.
Hogyan történik az azonosítás?
Két lehetőség lesz a többlépcsős azonosításra:
- Választhatják az OTP SmartBank mobiltelefonos alkalmazást, így a vásárláskor a bankkártya-adatok szokásos megadása után egy felugró értesítést kapnak a mobiltelefonjukra, amire rákattintva belépnek az alkalmazásba, majd az alkalmazáson belül egy jóváhagyással – például valamelyik biometrikus azonosítójuk megadásával – engedélyezhetik a vásárlást. Azoknak az ügyfeleknek, akik még nem töltötték le az alkalmazást, fontos tudniuk, hogy használatához OTPdirekt szerződést kell kötniük.
- Az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyására a mobiltelefonos alkalmazáson kívül az SMS-ben kapott Internetes biztonsági kódot is használhatják az ügyfelek, amihez november 2-ától már az úgynevezett TeleKódot is meg kell adniuk. Fontos azonban, hogy az alapértelmezett Telekódot meg kell változtatni ahhoz, hogy internetes vásárlások jóváhagyásához használható legyen. A Telekód megváltoztatására az ügyfeleknek az OTP SmartBank mobiltelefonos alkalmazásban, OTPdirekt internetes szolgáltatáson vagy telefonon keresztül, illetve az OTP Bank fiókjaiban van lehetőségük.
Azok az ügyfelek, akik nem regisztrált felhasználói az OTP SmartBank alkalmazásnak, kizárólag Internetes biztonsági kóddal és Telekóddal tudják majd jóváhagyni az internetes bankkártyás vásárlásaikat. További részletekről itt olvashatsz.