Utólag terhelték meg egy vásárló bankkártyáját, és erre a konkrét esetre reagálva írta le az OTP Bank, hogy mit lehet tenni, ha hibás levonás történt – adta hírül a Blikk.
A pénzintézet felvilágosítása szerint a PIN-kód megadásával vagy mobilfizetéssel a vásárló engedélyezi azt, hogy a kereskedő a meghatározott összeget levonja a számláról, vagy visszatérítse azt.
Amennyiben a terhelt összeg magasabb a tényleges vásárlási értéknél, a kártyabirtokos jelezheti a problémát a bankjánál vagy a kereskedőnél, és az eltérést követően a különbözet jóváírják a kártyáján.

A visszatérítés a banki eljárás esetén a kártya jelenléte nélkül is megvalósítható, míg a kereskedőnél a tulajdonosnak a fizetőeszközzel együtt személyesen kell megjelennie.
A kompenzáció automatikusan végrehajtható az ügyfél előzetes értesítése nélkül, ha az a kártyabirtokos javára történik.
Ugyanakkor ha a terhelt mennyiség kisebb a tényleges vásárlási összegnél, a kereskedő kezdeményezheti a hiányzó tétel utólagos levonását az elfogadó bankon keresztül. A pénzintézet csak a kártyabirtokos jóváhagyásával hajthatja végre az utólagos tranzakciót.
A Magyar Nemzeti Bank előírásai szerint az ügyfelek panasza alapján 30 nap, míg pénzügyi reklamációnál esetén 15 nap áll a pénzintézetek rendelkezésére a válaszadásra.
A bankoknak minden esetben írásos választ kell adniuk a beérkezett problémákra és reklamációkra.