Furcsaságok történnek a bankkártyás fizetésekkel - ez állhat a háttérben
Érdemes megemlíteni, hogy idén be lett vezetve több olyan nemzetközi biztonsági szigorítás, az ügyfelek védelme érdekében, amelyek implementálása okozhatott vagy okozhat alkalmi hibákat – mondta a Pénzcentrum megkeresésére Bakonyi András, az Ingenico Hungary kereskedelmi igazgatója. A Mastercard kártyatársaság is megerősítette: elindult az erősebb ügyfélhitelesítés, ami a bolti fizetések esetében már életbe is lépett – ennek következtében a bank általában minden 6. érintésmentes tranzakciónál kérhet PIN kódot, hogy biztosan be lehessen azonosítani a bankkártya tulajdonosát. Más bankok bevezethetnek számlálót, ami a maximumot elérve kérheti a PIN-t. Igaz, szerintük nem ez áll a probléma hátterében, bármilyen változás esetén szükség van hozzászokási időre. Ezzel szemben a K&H Banknál már találkoztak az érintésmentes fizetés problémájával.
Ezek a fennakadások nem banki szintűek – valójában még nem sikerült az okot egyértelműen azonosítani, de a kártyatársaságok, bankszektor, kártyagyártók vizsgálják az okokat. Szerintük azonban a szigorítással össze nem függő technikai hiba áll, hiszen az a piaci szintű változáshoz képest időben később jelentkezett. A probléma vélhetően hamarosan megoldódik, azzal viszont számolnunk kell, hogy
a saját védelmünk érdekében néha belefuthatunk abba, hogy a boltokban 15 ezer forint alatti fizetéseknél is meg kell majd adnunk olykor a PIN kódunkat.
A karácsony előtti időszakban azonban nem kell fennakadástól tartani, ugyanis a tranzakciók 30-40 %-kal megnőtt számát is bírják a terminálok. Ami az online vásárlásokat illeti, a vírus miatt megnövekedett jelentős forgalom következtében előfordulhatnak lassulások, időben intézkedjünk, és azt se felejtsük el, hogy 2021-től az internetes vásárlásnál is szükség lesz az erősebb ügyfélhitelesítésre, amihez egy újabb kódot kell beállítani a bankkártyához, ha interneten is szeretnénk azzal vásárolni.