A legnagyobb divatházak az utóbbi időben egyre gyakrabban dobnak piacra olyan termékeket, amik meglepőek, cseppet sem hétköznapiak és bizonyos esetekben érthetetlenek is. Nehezen tudtuk például értelmezni a Dior kerti szerszámait, vagy a Gucci metaverzumba ültetett üzletét, de ezek mind eltörpülnek az egyébként sem megszokott megoldásairól ismert Balenciaga divatház mellett, ami a legújabb kollekciójában egy olyan táskát mutatott be, ami szó szerint egy csipszes zacskó utánzata – írja a Designtaxi.
Az igazat megvallva, minden egyes Balenciaga bemutató előtt tűkön ülve várjuk, hogy milyen nem várt, egyedülálló és sokak számára talán már-már felháborító megoldással áll elő a legendás divatház tervezője, Demna. Nem volt ez másként idén sem a Párizsi Divathéten, amikor bemutatták a Balenciaga új kollekcióját. Már önmagában a bemutató sem volt mindennapi, hiszen a modellek – akik között Kanye West is feltűnt – kénytelenek voltak egy óriási, sártócsa kellős közepén bemutatni az egyébként sok esetben több százezer, néha milliós darabokat.
A kollekcióban pedig feltűnt az a darab is, amiről most a legtöbben beszélnek: a táskaként viselt Lay’s csipszes zacskó tökéletes mása.
Az információk szerint a táska többféle „ízben” érkezik majd a boltok polcaira.
Megtalálható köztük a sima, sós Lay’s, de a kollekció darabjai közt van az ecetes és a tejfölös-fokhagymás darab is. A borjúbőrből készült táska áráról egyelőre – mivel a napokban mutatták be- még nincs hivatalos információ, de
kiindulva a márka luxus minőségéből, minden bizonnyal nem lesz olcsó.
Főleg, ha belegondolunk, hogy a Balenciaga volt az, ami nemrég félmilliós szakadt cipőt és hétszázezer forintos szemeteszsákot is a piacra dobott, ráadásul egyáltalán nem elhanyagolható sikerrel. A márka tervezője, Demna egyébként hosszú ideje dolgozik azon, hogy az emberek máshogy gondolkodjanak a luxustermékekkel kapcsolatban.
-A divatnak ma már legalább akkora hatása van a mindennapokra, mint Hollywoodnak, vagy a legnagyobb popzenészeknek. Ez hatalmas felelősség és fontos, hogy ezt jól használjam.
Miért csinálnék egy makulátlanul tiszta és szép divatbemutatót, amikor a világ amiben élünk koszos és ronda?
-idézi a tervezőt a wwd.com.