A Balenciaga bulizásra tervezett karkötője többe kerül, mint egy jegy a Glastonbury fesztiválra
Fesztiválokra és rave-ekre tervezte legújabb karkötőjét a Balenciaga, azonban a luxuscikk ára kérdéseket vet fel, írja a Design Taxi. A különleges ékszer ugyanis több pénzbe kerül, mint egy jegy a Glastonbury fesztiválra, ami köztudottan a világ egyik legdrágább bulija.
Drágább, mint maga a fesztiválélmény
Nagy port kavart az interneten a Balenciaga legújabb divatkiegészítője, a “Raver Used Bracelet” (Fesztiválozó Használt Karkötő). Az 3500 eurós (1,3 millió forintos) ékszer kézzel varrott poliészterből készült, és szándékosan viseltesnek, “elhasználtnak” tűnik: ennek az a célja, hogy a darab egy vad fesztiválhétvége élményét idézze fel. A karkötőt Franciaországban, az 1850-es évek óta használt hagyományos technikákkal készítik, állítható csattal. Az ékszer három színben kapható: bíbor, fekete és kék változatokban.
Az internet közössége azonban szkeptikus az új divatcikkel szemben. A közösségi oldalakat mémek és gúnyos megjegyzések árasztották el: sokan megkérdőjelezik a Balenciaga döntését, hogy ilyen magas próbálja beárazni a fesztiválkultúrához kapcsolódó terméket.
A kritikusok szerint egy karkötő árából több fesztiválon is részt lehet venni, megtapasztalva a valódi élményt.
A Balenciaga “Raver Used Bracelet” kétségtelenül egyedi divatcikk, de magas ára és a valódi fesztiválkultúra megfizethetőbb, de megfoghatóbb értéke közötti kontraszt heves vitákat váltott ki. Azt senki sem tudja eldönteni, hogy a luxusmárka erre az ellentmondásra akart rámutatni, vagy pedig valóban marketing-bakit követett el.
Kiemelt kép: A 2024-es Glastonbury fesztivál. Forrás: Getty Images