A június 1. és szeptember 30. közti időszak forgalmáról készült kimutatás még arra is fényt derített, hogy a balatoni lakosok és a nyaralók vásárlási szokásai eltérőek lehetnek – írja a Novekedes.hu.
Jól elkülönülnek a vidékiek, balatoniak és a budapesti vásárlók
Az elemzés a balatoni régió nyolc élelmiszerláncának 100 egységét vizsgálta és rangsorolta látogatottság szerint.
Ezek alapján jól elkülöníthetők egymástól a magyar tenger mellett lakók, illetve a Budapestről és más nagyvárosból érkező nyaralók vásárlási preferenciái.
Míg a tőgyökeres balatoniak az Aldi egységeit részesítették előnyben, addig a budapestiek a Sparok felé húztak. Az ország más részeiből érkező nyaralók többnyire a Tesco áruházaiban költöttek.
A települések nagysága is befolyásoló tényező
Balatonfüreden és Siófokon a Tesco vonzotta a legtöbb vásárlót, Fonyódon a Lidl, míg Szántódon az Aldi nyert. A Coop, a CBA és a Reál ugyanakkor a Balaton kisebb településein tudott eredményesebb lenni.
Érdekesség, hogy a legtöbb budapesti turista a balatonfüredi Tesco-ban fordult meg.
Általában a belföldi turisták többnyire a hétvégi délelőttöket szentelték a bevásárlásnak, ilyenkor a forgalom a 10.00 és 13.00 óra között fókuszálódott.