Nagy kihívás néhány szóban összefoglalni a 2021-es játékévet. Ismerős és megnyugtató érzés volt, ahogy végre megjelentek az évek óta várt játékok. Ugyanakkor ez volt az az év, amikor a világjárvány hatása is élesen érezhető volt, mivel számos AAA-játék megjelenését jóval 2022-re és azon túlra tolták ki. A pozitívum az, hogy a korábban talán figyelmen kívül hagyott játékok nagyobb eséllyel találtak közönségre.
Tourney (PC)
Egy igen szórakoztató tycoon jellegű játék a Tourney, ahol egy középkori nemesi ház képviseletében kell lovagi tornákat szerveznünk. Ezt úgy kell elképzelni, hogy nem csak egy nagy füves placcon eresztjük egymásnak a versenyzőket, hanem a buli infrastruktúráját is ki kell építenünk hozzá.
Nyilván kell küzdőtér, orvosi sátor, étel-ital a vendégseregnek, különben nem keresünk pénzt, de nem áll meg ennyiben a játék, ugyanis a meccsekben is érdekeltek vagyunk.
Ez annyit tesz, hogy nemesi házként nekünk is vannak viadorjaink, akiket indíthatunk a tornákon, akik képzettségük és felszereltségük függvényében szerepelnek ezeken. A Tourney megjelenésében minimalista játék, de kellemesen el lehet kattintgatni vele pár órát.
It Takes Two (PS, Xbox, PC)
Végre egy jó ok arra, hogy legyen egy második kontrollerünk. Az It Takes Two egy kooperatív kalandjáték, amely egy jó Pixar-film minden szórakoztató és érzelmi mélységével rendelkezik. Két karakter közül választhatsz: Cody és May, egy válás szélén álló házaspár, akik valahogy a lányuk babáinak testében rekedtek.
Kettejüknek együtt kell megoldaniuk a rejtvényeket, és megtalálniuk a kiutat a „Drágám, most mi mentünk össze!” ihlette kényszerhelyzetből.
Az It Takes Two igazán akkor a legjobb, ha egy partnerrel, lehetőleg egy ismerőssel együtt élvezhetjük. Szórakoztató, szívhez szóló és mindenféle szintű játékosok számára kielégítő.
Resident Evil Village (PS, Xbox, PC)
A Resident Evil 7 tiszta terrorját felülmúlni nehéz feladat volt, de a Resident Evil Village gyönyörűen megugrotta a szintet. A szerencsétlen hős, Ethan Winters egy sor kísérteties helyzetbe kerül, és a sorozat régebbi játékait idéző módon követik egymást a rettegéssel, illetve akcióval dúsított jelenetek.
Ahogy a Village-ben az események fokozódnak, egyre nehezebb akár csak megtippelni is, hogy hova fog a történetünk kifutni.
Emellett külön élményt jelent a játék főgonosza, a Báthory Erzsébetből és Morticia Addamsből összegyúrt Lady Dimitrescu elől menekülni.
Marvel’s Guardians of the Galaxy (PS, Xbox, Nintendo Switch, PC)
Egy nagy költségvetésű popcorn filmből készült játék, különösen olyan, amelyik a Marvel óriáscéghez kapcsolódik, furcsa választás arra, hogy az év egyik kedvenc játéka legyen. De A galaxis őrzői messze felülmúlta az elvárásokat, mint mindenre kiterjedő szórakoztató alkotás.
A szinkronszínészi játék és a dialógusok annyira jók, a narratív vonal pedig annyira erős, hogy ez az egyetlen 2021-es játék, amelyet már csak azért is érdemes végigtolni, hogy lássuk, mit mondanak és tesznek a karakterek legközelebb.
A játék része a legkevésbé fajsúlyos, alapvetően egy sétaszimulátor alkalmi főnökharcokkal. De meglepően mély világot épít fel, rengeteg kikacsintással a régi vágású képregényrajongók felé. Teljesen elégedettek lennénk azzal, ha a jövőbeli MCU-részekben a filmszereplők helyét az itteni szinkronszínészek vennék át.
Deathloop (PS, PC)
A Deathloop első ránézésre a Battle Royal és az Idétlen időkig egy sajátos ötvözetét alkotja. Hősünk egy időhurokba került bérgyilkos, akinek meg kell szöknie a történet helyszíneként szolgáló szigetről, miközben mindenki rá vadászik. Az időhurok ott jön a képbe, hogy ez a szökés valahogy nem akar szerencsétlennek sikerülni és mindig kinyírják.
Normális esetben ez a pálya újratöltését jelentené, ám ebben az esetben a halál a játékmenet része és az újrakezdésnél hősünk többet tud a háttérben húzódó szálakról, illetve fejlődik is valamennyit.
Ha ez nem lenne elég, van a szigeten egy másik bérgyilkos is, aki természetesen sokkal menőbb és jobb, mint az egységsugarú ellenségek, akiket minden sarkon le kell nyomni és hát ő is hősünk fejére utazik. Ez egyrészt emeli a kihívást, másrészt megteremti a kétjátékos mód lehetőségét, amikor egy haverunkkal egy-egy bérgyilkost irányítva megpróbálunk kiszúrni a másikkal.