Az Amazon visszavonta a fekete péntekre hangoló reklámjait Franciaországban
A világ legnagyobb internetes kiskereskedelmi vállalata felfüggesztette rádiós reklámjait, ugyanakkor francia honlapján szombaton még mindig szerepeltek az elő fekete pénteki kedvezmények.
Az Amazon logója a vállalat logisztikai központjának bejáratánál Bretigny-sur-Orge-ban, Franciaországban. (Fotó: Chesnot/Getty Images)
Agnes Pannier-Runacher gazdasági államtitkár az Europe 1 francia rádióadónak szombaton azt mondta: megkérte az Amazont a kampány felfüggesztésére, mert az egyáltalán nem lett volna tisztességes egy olyan időszakban, amikor 200 ezer üzletnek kell bezárnia.
Franciaországban immár másodszor hirdettek országos vesztegzárat a koronavírus-járvány alatt a fertőzések visszaszorítása érdekében. Az általános karantén idejére a nem létszükségletű áruk kereskedelmével foglalkozó boltoknak be is kell zárniuk.
A fekete péntek (Black Friday) a karácsonyi bevásárlási szezon kezdetét jelzi, amelyre világszerte jelentős leárazásokkal készülnek a cégek. A fekete péntek általában az Egyesült Államokban ünnepelt hálaadási hétvége péntekjére esik.
Az Amazon elő fekete pénteki kampányára idén október 26-a és november 19-e között került volna sor Franciaországban.
A cég több franciaországi raktárát bezárta a tavaszi országos karantén alatt, miután a higiéniai körülmények miatt összeütközésbe került helyi szakszervezetekkel.
Pannier-Runacher nem tudott választ adni arra a kérdésre, hogy sor kerülhet-e az Amazon fekete pénteki kampányára. Megjegyezte: ez további egyeztetések függvénye.
Franciaországban péntektől legalább két hétre bezártak az éttermek, a kávézók és a nem létfontosságú áruk kereskedelmével foglalkozó üzletek. A korlátozások országszerte felzúdulást váltottak ki, különösen a könyvesboltok körében, amelyek nyitva maradását ellenzéki politikusok és értelmiségiek is követelték.
(MTI)