A vevők annak ellenére is lassan állnak vissza a meghosszabbított nyitvatartásra, hogy már az esti órákban is világos van – nyilatkozta a Világgazdaságnak Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.
Mint írják, a tranzakciók száma újra nő, az emberek többször vásárolnak egy héten belül, ám ezzel együtt a kosárérték csökken. Az olcsóbb termékek iránt továbbra is nagy a kereslet, de megmaradt az a réteg, amely inkább a prémiumárucikkeket keresi.
A Tesco sajtóosztálya azt közölte a lappal, nyár közeledtével számítanak arra, hogy a vásárlók fokozatosan térnek majd vissza a járvány előtti szokásaikhoz. Az Auchannál is azt tapasztalják, hogy lassan tér vissza az élet a normális kerékvágásba, a vásárlóknak előbb újból hozzá kell szokniuk ahhoz, hogy az üzletek 19 óra után is nyitva vannak. A Lidl vállalati kommunikációs vezetője szerint az emberek tudatosabban intézik bevásárlásaikat, mint a koronavírus-járvány előtt.
A gazdaság újraindításának hatására az Aldi nem tapasztalt nagy változást, tartja magát az alacsonyabb vevőszám, amelyhez magasabb kosárérték kapcsolódik.