Megnyitotta első, személyzet nélkül működő okos értékesítési pontját az Auchan Magyarország Újbudán 100 millió forintos beruházásból – tájékoztatta a kereskedelmi vállalat csütörtökön.
A közlemény szerint a napi 24 órában üzemelő Auchan GO üzletbe egy applikációval lehet bemenni, és ezen keresztül lehet majd fizetni is a vásárlás végén.
Az IT-infrastruktúrát és az automatizációt úgy alakították ki, hogy a cég rendszereibe integrálható legyen.

Közölték: a vásárlói visszajelzések alapján méri fel a társaság, hogy a Nyugat-Európában és a tengerentúlon egyre népszerűbb, nonstop és gyors vásárlási lehetőséget biztosító megoldásra mekkora igény mutatkozik Magyarországon.
A pilot-projektként megvalósuló beruházás megtérülése függ attól, hogy később hány ilyen egységet lehet majd nyitni és üzemeltetni – fűzték hozzá.
A személyzet nélküli okos értékesítési pont a GDPR szabályok betartásával egy
mesterséges intelligencia alapú kamerarendszerrel és súlyérzékelő polcrendszerrel működik. A 18 négyzetméteres új üzletformátum könnyűszerkezetes kivitelben készült,
amit szinte bárhol fel lehet állítani.
Alkoholt és más korhatárhoz kötött árucikkeket nem árulnak az ületben, de több száz sajátmárkás termék elérhető lesz – közölték.
Az Auchan technológiai partnere a project megvalósításában az automatizált kereskedelmi megoldásokat kínáló Kende Retail Operation Kft. volt.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint az Auchan Magyarország Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. nettó árbevétele 2023-ban 368,639 milliárd forintra emelkedett az előző évi 354,075 milliárd forintról. Adózás utáni eredménye a 2022-es 1,786 milliárd forintos veszteségből 586 millió forint nyereségbe fordult 2023-ban.
(MTI)