A közlemény szerint háromféle csomaghoz lehet majd hozzájutni. A hűtést igénylő termékek a lejárat előtti napon, a pékáru a sütéstől számított 24 órán belül, a zöldség-gyümölcs pedig részletes minőségi előírásoknak megfelelve kerülhet a csomagokba, és csak jó minőségű, élelmiszerbiztonsági szempontokból megfelelő termékeket ajánlanak fel.
A lejárat közeli élelmiszerek akár 66 százalékos árengedménnyel is elvihetők lesznek. A csomagok értéke és a kedvezményes ár minden áruházban egységes lesz, de a csomagokban szereplő termékek a készlettől függően áruházanként változhatnak.
Azt írták, az élelmiszerpazarlás elleni küzdelem az Auchan fenntarthatósági stratégiájának egyik kiemelt eleme. A feleslegessé vált élelmiszereket rászorulókhoz juttatják el, tavaly bevezettek egy mesterséges intelligencián alapuló applikációt, amely hatékonyabbá teszi kiárusítási folyamataikat, és áprilistól a Munch alkalmazásával további lehetőséget nyújtanak a vásárlóknak az élelmiszermentésre és a kedvező áron történő vásárlásra – közölték.
A Munch-ot négy fiatal hozta létre 2020-ban azzal a céllal, hogy fellépjenek az élelmiszer-pazarlás ellen.
A Munch olyan platform, amelyen keresztül éttermek, pékségek, boltok és szállodák kedvezményesen értékesítik az el nem adott, de jó minőségű ételeket. A cégbe 2022 novemberében beolvadt a cseh alapítású Nesnezeno applikáció, tavaly tavasszal megkezdték a működésüket Szlovákiában, idén pedig Romániában is.
(MTI)