Márciusban a kormány számos rendelkezést hozott a koronavírus megfékezése, egyúttal a lakosság egészségének védelme érdekében. Ezen intézkedések – köztük az üzletek korlátozott nyitvatartására és a kijárási korlátozásra vonatkozó rendeletek, melyek jelenleg is hatályban vannak – jelentős hatással voltak a kiskereskedelmi piacok működésére. A forgalom brutálisan leesett vagy a nullával vált egyenlővé, ezáltal kritikus helyzetbe került a kiskereskedők egy része. Az országszerte 18 Auchan bevásárlóközpontban 650 bérleményt üzemeltető Ceetrus Hungary Kft. azonnali egyeztetésbe kezdett bérlőivel, hogy a helyzetre gyors és megnyugtató megoldást találjon – adták hírül közleményükben.
Kedvezményeket adnak a bérlőknek
A bérlők kieső forgalom okozta veszteségének mérséklése érdekében a Ceetrus Hungary Kft. a következő döntéseket hozta:
- nem kötelezi bérlőit arra, hogy a jelentősen lecsökkent bevételek ellenére mindenáron nyitva tartsanak
- nem szab ki büntetést azon bérlőire, akik az átmeneti bezárás mellett döntöttek
- az átmenetileg bezárni kényszerülő üzletek/vállalkozások havi bérleti díjának 50%-t elengedte
- az üzletek illetve a vállalkozások támogatása és a forgalom növelése érdekében bérlői számára online és offline felületein ingyenes hirdetési lehetőségeket biztosít
A Ceetrus kiemelten fontosnak tartja, hogy a bérlőket ebben a nehéz, kihívásokkal teli időszakban ne hagyja cserben, hiszen a túlélés – az, hogy a korlátozások végeztével ismét elindulhasson a kereskedelem – közös érdek.
A Ceetrus ezen döntéseivel szolidaritást vállal 340 kiskereskedelmi partnerével és hozzájárul ahhoz, hogy a járvány következében nemzeti szinten kialakuló gazdasági és pénzügyi válság negatív hatásait mérsékelje – nyilatkozta a döntésekkel kapcsolatban Gábosy Balázs, a Ceetrus Hungary Kft. operatív igazgatója. Azt is hozzátették, hogy már nemzetközi szinten is dolgoznak azokon a megoldásokon, amelyek támogatják partnereik üzleti visszatérését a kijárási korlátozási időszak lejártával. Ezen felül vállalaton belüli beszélgetéseket és egyfajta „együtt gondolkodást” is kezdeményeznek, hogy megvitassák, milyen hatással lesz a járvány a vásárlói szokásokra és a kiskereskedelmi üzletág jövőjére.