A jegybank kétmilliótól kétszáz millió forintig terjedő bírsággal sújthatja a bankot, amelyik akár egyetlen bankjegykiadó automatát is megszüntet, írja az Economx. A hatályba lépett rendelet szerint a kormány a vidéki régiók készpénzes ellátása érdekében védi a meglévő ATM-eket: eközben a héten újabb automaták telepítését jelentették be.
Biztosítva lesz a készpénzfelvétel
A bankszövetség közölte, hogy kész növelni az ország lefedettségét bankautomatákkal, ugyanakkor azt kérte, hogy a lakosságnak bankkártyát biztosító külföldi pénzügyi szolgáltatók (például a Revolut) is csatlakozzanak a kezdeményezéshez.
Első körben a kétezer főnél nagyobb települések kaphatnak ATM-et.
OTP: Egyre többen használják a mobilbankot
A modernizáció és a digitalizáció mellett a nagyon erős fizikai fióki jelenlétet is szeretné megtartani azOTP Bank, hangsúlyozta Horváth Tímea, a pénzintézet lakossági kiszolgálásáért felelős ügyvezető igazgatója az innovációs fiókjukban tartott sajtótájékoztatón. “A fióki működés átalakul. Ez egy természetszerű változás, hogy a mobilbank a legnépszerűbb platform, hiszen ma már mindent ezen a platformon keresztül intézünk” – magyarázta az Economx beszámolója szerint.
Magyarországon is látható tendencia, hogy egyre népszerűbbek a mobilbanki alkalmazások. A bankszektorban átlagosan a felhasználók 76 százaléka, az OTP ügyfeleinek 73 százaléka használ mobilbankot. Többségük legalább hetente belép a digitális fiókba:
37 százalékuk legszívesebben online intézi az ügyeit.
“Erős fiókhálózatot szeretnénk, ahol az ügyfelek digitális- és pénzügyi edukációját és tanácsadást biztosítjuk. Eközben erősítjük a digitalizációs megoldásainkat” – ismertette a pénzintézet vízióját Koncsek Gergő, az OTP Bank Fiókhálózati működésért felelős vezetője.

Csak a chatbotok és mesterséges intelligencia (AI) alapú megoldások nem elegendőek az ügyfelek elégedettségéhez, szükség van az “emberi hangra”, derült ki az OTP-hez érkezett ügyfélvisszajelzésekből.
A személyes jelenlétre is szükség van
Évente átlagosan 7 millió személyes ügyfélinterakció zajlik az OTP Bank fiókjaiban. Az ügyfelek bizonyos élethelyzetekben igénylik a személyes tanácsadást. A napi bankolási feladatokat ugyan szívesen elvégzik online, ugyanakkor egy lakáshitel felvételét vagy egy komplex befektetési portfólió kialakítását szívesebben intézik személyesen, egy alkalmazott segítségével.
Fontos, hogy az ügyfeleknek ne azért kelljen bemenni a bankfiókba, mert muszáj, hanem mert olyan kérdésük van, ami személyes tanácsadást igényel.
– mondta Horváth Tímea, az OTP Bank lakossági kiszolgálásáért felelős ügyvezető igazgatója.
Jelenleg 2213 “kapcsolati ponton” biztosítják a személyes ügyfélkiszolgálást, ebből közel 1900 helyszín ATM-mel is rendelkezik: ezzel a legtöbb elérési pontot a hazai szektorban az OTP biztosítja.
A fiókok 10 százaléka már készpénzmentesen üzemel, míg 20 százalékukban bár van készpénz, de a 150 ezer forint alatti tranzakciókat az automatákon keresztül végzik el.
Az OTP Bank fiókjai az 10 ezer fő feletti települések 90 százalékát fedik le, míg az 5 ezer fő feletti települések 75 százalékát.