Február elején az Aldi bejelentette, hogy 20 százalékkal csökkenti a 82 százalékos Desira és Milfina saját márkás, valamint a magyar beszerzésű Kokárdás vaj árát is. Néhány napra rá a Lidl is közölte, hogy 25 százalékkal csökkentik a 250 grammos Pilos vajak árait. Az árcsökkentésbe később az Auchan is beszállt, aki mindenkit túlszárnyalt. Náluk mindössze 2995 forint most egy kiló vaj.
Az árháború itt nem ért véget. A nemzetközi és a magyar tejpiacon is elkezdtek mérséklődni a beszerzési árak, ezért az Aldi március 1-jétől nem csak egyszeri akció keretében, hanem a vajhoz hasonlóan tartósan csökkentette több trappista sajt árát is. Erre reagálva először a CBA jelentett be 20%-ot meghaladó árcsökkentést, majd a Lidl is közölte, hogy március 6-tól nagymértékben és tartósan csökkentették a legnépszerűbb sajtok árát.
Van viszont néhány üzletlánc, ahol továbbra sem csökkentek az árak és várhatóan a jövőben is kimaradnak az árháborúból – írja a Világgazdaság.
Más akciót kínál a Tesco
A Tesco üzletekben továbbra is tartják magukat ahhoz, hogy nem alkalmaznak direkt árcsökkentést. Ők inkább exkluzív vásárlási kedvezményekre építik a stratégiájukat, mert szerintük így tudják optimalizálni a fogyasztók a háztartási kiadásaikat.
Az áruházlánc tehát a bevásárlókosár teljes tartalmára figyel és ennek érdekében több mint 2 ezer termék árát csökkentette január óta, átlagosan 9,5 százalékkal.
Mindemellett közel 500 „árgarancia” jelölésű termékek árát majdnem egy éve tartósan alacsonyan tartják. Ráadásul a Clubcard appot használók vasárnaponként a vásárlásuk végösszegéből 5 százalék kedvezményt is kapnak.
A Spar is marad a saját árképzési politikájánál
Maczelka Márk, a Spar kommunikációs vezetője a lapnak elmondta, hogy saját akciós és árképzési politikával rendelkeznek, amivel versenyképes árakat biztosítanak a fogyasztóknak.
Létrehozták a SPAR-akciótervet, melynek keretében megkülönböztetnek piros árcímkés termékeket, amik mindig jó árakat ígérnek, valamint sárga árcímkés termékeket, melyek csütörtökönként változó akciókban jelennek meg.
Hétvégente pedig extra kedvezmények várják a vásárlókat, valamint a SuperShop-kártya-pontok levásárlása és beváltása is mérsékelheti a fizetendő végösszeget.