Kiakadt egy étkezéstervező applikáció logóján az Apple.
Az Apple jogi lépéseket tesz a Prepear, egy étkezéstervező alkalmazás ellen, amelynek célja az, hogy segítse a felhasználókat az elfogyasztott ételek számontartásában, kezelésében és az új receptek felfedezésében. Logójuk egy körte – ami “nyilván nagyon hasonlít az a technológiai óriás logójára”.
Kicsinálja a kisvállalkozásokat az Apple?
Az Prepear kísérletet tesz arra, hogy szimbólumát az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegy Irodájában (USPTO) védje meg, az Apple azonban azzal érvel, hogy a minimalista dizájnú gyümölcs levéllel befolyásolhatja az ügyfeleket, hogy az Apple-re asszociáljanak. A panaszra válaszul a Prepear tulajdonosa, a Super Healthy Kids Instagramon kezdett kampányba: világgá kürtölte, hogy az Apple ki akarja csinálni, mert árt az almás márkának.
A Prepear alapítói hozzáfűzték: mivel csak öt csapattaggal rendelkező kisvállalkozásról van szó, így fájni fog az a sokszámjegyű összeg, amit fizetniük kell. “Őrült dolog, hogy az Apple ezt tucatnyi más gyümölcs emblémával rendelkező kisvállalkozással is megtette, emiatt sokan úgy döntöttek, hogy elhagyják logójukat vagy bezárják a boltot… Miközben a világ többi része támogatja a kisvállalkozásokat – különösen a járvány idején – , az Apple úgy döntött, hogy inkább nekimegy a mi kisvállalkozásunknak – tudatta a Prepear.
Az 5 éve létrehozott biznisz alapítói elindították a Change.org petíciót, segítséget kértek a körte megmentéséhez az Apple-lel szemben, azt akarják, hogy a cupertinói vállalat hagyja meg a körte használatát logóként. Az alkalmazás készítői hozzátették, hogy a Dávid és Góliát viszony nem kellemes élmény, hiszen a világ egyik legnagyobb vállalatával állnak szemben, de elégedettséggel tölti el őket az, hogy más kisvállalkozások érdekében is kiállnak az óriással szemben, ezzel akadályozva a nagy tech-vállalkozások visszaélését a hatalmi helyzetükkel – írja a Designtaxi.
Iratkozz fel a hírlevelünkre, hogy ne maradj le a legérdekesebb cikkekről!