Az iPhone mobilokon és az Apple laptopjain virító alma legalább annyira ismert már, mint a Mercedes-csillag, ami szintén egybeforrt az autómárkával. Az informatikai vállalat olyannyira kényes ebben a kérdésben, hogy már egy ideje hadban áll a svájci gyümölcstermesztők legnagyobb szervezetével, a 111 éves Fruit Union Suisse-el – írja a Qubit.hu.
A társaságnak fehér kereszttel díszített piros alma a logója, és most attól tartanak a gyümölcstermesztők, hogy meg kell változtatniuk a címerüket, mivel a techóriás már ott tart, hogy mindenféle almaillusztráció felett meg akarja szerezni a tulajdonjogokat.
Jimmy Mariéthoz, a Fruit Union Suisse igazgatója egyszerűen nem érti, hogy az Apple-nek miért nem elég a saját, leharapott almát ábrázoló logója feletti márkajelzés-védelem, miért akar minden megjelenítést birtokolni melyen a gyümölcs látható, hiszen egy közismert, univerzális dologról van szó.
Az Apple több tucatnyi hasonló kérelmet nyújtott be világszerte, a Szellemi Tulajdon Világszervezete (WIPO) szerint.
A multinacionális cég 2017-ben próbálkozott először Svájcban, akkor a helyi hatóságnál, a Svájci Szellemitulajdon-védelmi Szövetségi Intézetnél (IPI). A Granny Smith almafajta realisztikus, fekete-fehér ábrázolásának szellemi tulajdonjogát iparkodtak magukévá tenni.
Részben sikerrel is jártak, bizonyos áruk esetén ezt megkapták, de mivel az alma általános terméknek minősül, így képmásait közkincsként határozta meg az IPI. Az Apple persze ezt nem volt hajlandó elismerni, így ez az ügy is a bíróságon folytatódik tovább.
Az óriásvállalat természetesen rutinos a jogi csatározások terén: évtizedekig vívott harcot a legendás Beatles kiadójával, az Apple Corpsszal, amely végül aztán 2007-ben rendeződött. De az elmúlt években jogi úton nekiment egy körte logót használó mobilalkalmazásnak is, ahogyan az Apfelroute nevű német biciklis útvonalat, sőt s wisconsini Appleton tankerületet sem kímélte.