Szeptemberben bemutatták az iPhone 13 szériát, ami nem sok mindent teljesített abból, amit tőle reméltek. Jócskán maradt olyan funkció, amire vártunk, de nem kaptuk meg. Az embereket sem hozza annyira lázba az új család, még az ízig-vérig almások sem rohannak az új telefonokért. A SellCell kutatása szerint a megkérdezettek 64,1 százaléka válaszolta azt, hogy a pár héttel ezelőtti bemutató nem, vagy nem túlságosan nyűgözte le – a másik oldalon mindössze 14,4 százalék áll, akik szerint izgalmasak az új készülékek. A piackutató 5 ezer amerikait kérdezett meg szeptember 23 és 30 között, vagyis a bemutató után nagyjából egy héttel – idézi a felmérést a Napi.hu. A bemutató előtthöz képest 20,5 százalékkal csökkent a résztvevők vásárlási szándéka, így már csak 23,2 százalék válaszolta azt, hogy frissítene valamely új iPhone-ra. A többség, azaz a maradék 76,8 azt közölte, hogy nem váltana a 13-as szériára.
A vásárlók 34,1 százalékát a ProMotion kijelző, 25,3 százalékát az üzemidő javulása, míg csak 5,4 százalékát a kamerás újítások hozzák lázba.
A felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek közel harmada hiányolja az ujjlenyomat-olvasót. Mindezek ellenére sokan továbbra is maradnak az Apple termékeknél: a frissítést elutasítók 36,8 százaléka a már meglévő készülékével várja meg a következő szériát.
32,3 százalék azonban a következő két évben sem szeretne frissíteni, míg kicsivel több mint 10 százalék pedig a régebbi, olcsóbb modelleket részesíti előnyben.