Annie Leibovitz fotóin mutatja be az IKEA, hogyan élnek valójában az emberek
A napokban debütált a párizsi divathéten a világhírű fényképész és az IKEA együttműködéséből megszületett fotósorozat, a képeken Annie Leibovitz a világ hét országa lakóinak otthonába kalauzolja el a nézőt.
Leibovitz és az IKEA párosa első pillantásra kissé valószínűtlennek tűnhet, de az olcsó skandináv dizájnnal operáló bútoripari vállalatban és a fényképészet élő legendájában mégis van valami közös: mindkettőt érdekli az emberek otthona, és kifejezetten bensőséges információkkal rendelkeznek arról, hogyan élünk – írja az Euronews.
A 74 éves amerikai fotós a popkultúra legismertebb arcairól készített olyan lenyűgöző portréiról ismert, mint például a híres kép Yoko Onóról és John Lennonról, amelyet 5 órával a Lennon meggyilkolása előtt lőtt. Leibovitz a párizsi megnyitón úgy nyilatkozott, fotósként nem is álmodhatna annál izgalmasabb projektről, amire az IKEA felkérte.
A fényképész évtizedek óta jár mások otthonába, hogy lefényképezze őket. “Mindig lenyűgöztek az otthonok. Általában, amikor valakit fotózni megyek, megkérdezem, hogy dokumentálhatom-e az otthonát, mert ott van a szék, amin ül, ott vannak a ruhái…” – fogalmazott.
Az IKEA tíz éve gyűjti össze az adatokat az évente megjelenő Life At Home (Az Élet Otthon) jelentéséhez, amelynek keretében ezreket kérdeztek meg arról, milyen igényeik vannak a lakásukkal kapcsolatban. A legutóbbi beszámoló adataiból az derült ki, hogy
az emberek 48 százaléka világszerte úgy érzi, az otthoni életét nem jól mutatja be a média. Ekkor jött a képbe Leibovitz, a közös munkával az IKEA célja az volt, hogy felfrissítsék az elképzeléseiket arról, mit jelent számunkra az otthonuk.
Az IKEA-val rengeteg otthont mutattunk meg, házi látogatásokat tettünk, és beszéltünk arról, hogyan rendezzük be az otthonunkat, de talán elfeledkeztünk arról, ami életet visz a lakásokba, vagyis az emberekről. Új nézőpontra volt szükségünk az otthon ábrázolásához, és Annie ezt nyújtotta a gyönyörű képeivel
– fogalmazott a bútorgyártó és Annie Leibovitz kollaborációját irányító Marcus Engman. A fényképeken látható személyek változatos korúak, és családjuk, barátaik, lakótársaik körében, vagy egyedül fotózták le őket azokban a terekben, amiket ők az otthonuknak tekintenek.
Annie Leibovitz teljes sorozatát, valamint az áruház éves kutatásának eredményeit az IKEA weboldalán nézegetheted.