Mindennek hátterében az áll, hogy a brit játékipar szereplői szerint a vásárlóknak a távoli ajándékozás közeledtével magasabb árakkal és jelentős készlethiánnyal kell majd szembenézniük – írja a Napi.hu. Mindez két alapvető problémára vezethető már most vissza: a szállítási kapacitások hiányára, valamint az emelkedő nyersanyagárakra. A koronavírus-járvány hozadéka volt a szállítmányozási költségek emelkedése, aztán mikor ismét beindult a gazdaság világszerte, az óriási kereslet is erős nyomást gyakorolt a piacokra.
“Néhányan több mint 30 000 dollárt fizettek azért, hogy egy konténer felkerüljön a hajóra” – mondta Alan Simpson, a Brit Játékkereskedők Szövetségének elnöke a Guardiannek a helyzetről. Simpson szerint ugyanakkor hiába fizet valaki ekkora összeget, akkor is ott van még a konténerhiány alapvető problémája.
De itt nincs vége a gondoknak, ami tovább fokozódik: sofőrhiány van jelenleg, továbbá Kínában, júliusban tájfun pusztított, illetve egyes Covid-korlátozások újbóli bevezetése is sokat nehezített a távol-keleti ország termelésén.
Ha lehet még egy csavar az egészben, az maga a karácsony szezonalitása, hiszen idővel hiába áll talán helyre minden, ha nem érhető el a megfelelő időben a megvásárolni kívánt ajándék.
A Napi.hu a brit helyzet kapcsán megszólaltatta Gyaraki Dávidot, a Regió Játék marketing vezetőjét, aki a nyersanyagárak emelkedésére szintén kitért, jelezve, hogy várhatóan nincs vége a folyamatnak. Ugyanakkor megnyugtatásul Gyaraki közölte, itthon valószínű nem lesz készlethiány, mivel a hazai játékpiac rendkívül előfinanszírozott, a karácsonyi árukészlet nagy része kereskedelmi szinten nyáron kerül beszerzésre, így nem kell aggódniuk a magyar vásárlóknak.