Az Amazon éppúgy szeretné elkerülni az ünnepi szállítási késéseket, mint bárki más. A cég nemrég közölte, hogy több milliárd dollárt tervez elkölteni az ünnepi időszak alatti problémák elkerülésére, amelyek a szállítási problémáktól a termékek raktáron tartásáig sok mindent lefednek. A pénzt egyebek mellett a dolgozók fizetésének emelésére, a megnövekedett szállítási költségekre és az ellátási lánc problémáinak enyhítésére költik. “Rövid távon drága lesz számunkra, de ügyfeleinkre és partnereinkre tekintettel ez a megfelelő prioritás” – mondta Andy Jassy, az Amazon vezérigazgatója.
A nagy kiadás ígéret és figyelmeztetés is egyben. Az Amazon bevételei csalódást okoztak a befektetőknek, mivel a negyedéves nyereség jelentősen visszaesett a tavalyi évhez képest. Ez nagyrészt a megnövekedett kiadásoknak köszönhető – a vállalat 3,8 milliárd dollárral többet költött a teljesítésre, 3,3 milliárd dollárral többet a technológiai költségekre, és 2,6 milliárd dollárral több a marketingre –, ami a felemésztette a 110,8 milliárd dolláros bevételét – írja a The Verge. Jassy szerint ezek a költségek szükségesek ahhoz, hogy jó szolgáltatást nyújtsanak az ügyfeleknek. „Mindig is azt mondtuk, hogy amikor a választás előtt állunk a rövid távú profitra való optimalizálás és a hosszú távon az ügyfelek számára legjobb megoldás között, akkor az utóbbit választjuk” – mondta. Jassy a költségeket rendkívüli befektetéseknek nevezte az ügyfelek igényeinek kielégítése érdekében.