A járványhelyzet miatt átkerült a hangsúly az online rendelésre és házhozszállításra. A brutális mértékben megnövekedett kereslet miatt az Amazon egy hónappal ezelőtt plusz 100 ezer főt kezdett foglalkoztatni, most azonban további kapacitásbővítésre van szükségük. Hétfőn jelentették be, hogy még 75 000 alkalmazottat fognak felvenni.
Tarolnak az online rendelések
A vírushelyzetben az emberek nem szívesen mozdulnak ki otthonról, rengetegen az online rendelés mellett tették le a voksukat – ennek köszönhetően az Amazon bődületes számokat produkál. A dolgozók folyamatosan elégedetlenkednek, sztrájkolnak, míg a vevőknek nagy szükségük van most a szolgáltatásra. A cégvezetés azt a megoldást választotta, hogy további munkaerőt vesznek fel, így a dolgozók közt is megoszlik a hatalmas teher és az ügyfelek kiszolgálása is gördülékenyen fog haladni tovább.
“Továbbra is megnövekedett igényeket tapasztalunk, a csapatunk támogatása érdekében pedig további 75 000 főnek adunk munkát – ezzel is segítve az ügyfelek kiszolgálását ebben a nehéz időben” – közölte a cég.
A múlt hónapban az a hír terjedt, hogy az e-kereskedelmi cég 350 millió dollárt költene raktáraiban dolgozók, futárok és a zöldségesek fizetésemelésére, ez a szám immár 500 millió dollárra emelkedett.
Más szektorból érkező munkások
Az elbocsátások, kényszerszünetek és egyes munkahelyek bezárása miatt százezrek – ha nem milliók – maradtak állás nélkül. Az Amazon így arra buzdítja az edzőtermek, éttermek, bevásárlóközpontok, mozik egykori alkalmazottait, hogy dolgozzanak a cégnél – írja a Cnet.
Problémák a cég háza táján
Mint a világ legnagyobb e-kereskedelmi vállalata, az Amazon különösen előnyös helyzetben volt, hiszen mindig ki tudta szolgálni a megfelelő termékekkel a megrendelőit, szinte semmilyen cikkből nem volt hiány – még a kereslet hirtelen megemelkedése sem jelentett problémát. Napjainkban azonban nem megy minden zökkenőmentesen, hiszen sok olyan népszerű áru – mint például a WC-papír és a kéztisztító – elfogyott, ezenfelül a szállítás is késik.