Az Amazon csütörtöki blogbejegyzésében tudatta: 19 816 dolgozója kapott pozitív eredményt a koronavírusteszten, vagy pozitívnak vélték őket március 1. és szeptember 19. között, ez 1,44% -os pozitivitási arány az amerikai munkavállalók teljes számához képest. A Johns Hopkins Egyetem általános népességi adataival összehasonlítva az Amazon azt mondta, 33 952 esetre számított.
Felborzolta a kedélyeket
Az e-kereskedelmi óriás hónapok óta kerülgette a koronavírus-fertőzések részletes, államonkénti elszámolását, pedig államügyészek, és aktivisták már korábban is követelték az adatokat – most azonban kiderült, mennyi az annyi.
“Reméljük, hogy az adatok és a tapasztalataink megosztása másokat is ösztönözni fognak, és hasznosnak bizonyunak most, hogy az államok döntéseket hoznak a közintézmények újranyitásáról, és a munkaadók fontolgatják, hogy visszahozzák-e az embereket a munkába és ha igen, hogyan” – közölte az Amazon, ám többen nem értenek vele egyet, például a cég két “hangos kritikusa”. Úgy vélik, hogy az Amazon minden kétséget kizáróan veszélyezteti a közegészséget, és arra szólították fel, hogy rendszeresen frissítse a fertőzöttségi adatokat – írja a Cnet.
Azt is rebesgették, hogy számos alkalmazott került súlyos, halálos állapotba a koronavírus miatt, ám a cég ezekről nem szólt semmit. Ellenben hangsúlyozta az alkalmazottak védelme érdekében végzett munkáját, mondván: dollár százmilliókat fektetett be tesztelésbe, 100 millió arcmaszkot osztottak szét és fokozták a takarítást a létesítményekben, emellett a társadalmi elhatárolódási protokolljai biztosították, hogy jóval kevesebb alkalmazottnak kelljen karanténba kerülnie. A vállalat azt is kifejtette, hogy egy munkavállaló pozitív esete nem feltétlenül jelenti azt, hogy az illető a létesítményben fertőződött meg a vírussal. “Ezek az egyének a munkán kívül is sok szempontból ki vannak téve” – tudatta az Amazon.